- mån 18 jul 2011, 10:05
#547868
Hej forumet,
nyreggad som jag är hoppas jag på ett råd i första finbils-affären. Från att ha ägt ett antal 245/745/945 och själv gjort allt underhåll har det i och med kommande barn och annat som ställer krav på komfort och driftsäkerhet blivit dags för en annan typ av bil. Valet har fallit på en v50 drive 1.6. Jag ser att det finns en del med kompletta serviceböcker som ser fina ut.
Priserna faller dock markant på unga ( 09/10 ) långmilare ( 9.000 - 12.000 ), vågar man satsa på en sådan? Skall man hålla uppsikt på något speciellt? Vad händer med lager och bussningar vid många mil?
Och finns det något man kan göra själv eller är det bara att glömma? Det kanske inte behövs? (Jag är ingen bilmek men händig och "förstår" teknik)
nyreggad som jag är hoppas jag på ett råd i första finbils-affären. Från att ha ägt ett antal 245/745/945 och själv gjort allt underhåll har det i och med kommande barn och annat som ställer krav på komfort och driftsäkerhet blivit dags för en annan typ av bil. Valet har fallit på en v50 drive 1.6. Jag ser att det finns en del med kompletta serviceböcker som ser fina ut.
Priserna faller dock markant på unga ( 09/10 ) långmilare ( 9.000 - 12.000 ), vågar man satsa på en sådan? Skall man hålla uppsikt på något speciellt? Vad händer med lager och bussningar vid många mil?
Och finns det något man kan göra själv eller är det bara att glömma? Det kanske inte behövs? (Jag är ingen bilmek men händig och "förstår" teknik)