NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CrossFireX
Hej!

Morsans V50 1.6D DRIVe (från 09) låter som ett ånglok när man startar den, låter ungefär "Chu chu chu", tror det kommer från remmen. När man stänger av motorn så "skriker" den och klickar en liten stund (hörs bara högt om man har huven öppen, annars hörs det knappt) Är det normalt att bilen gör så här, är det något hon borde vara orolig för? Det klickande och "skrikande" antar jag är normalt när man stänger av motorn? Men varför låter den "Chu chu chu"? Har för mig att chu chu ljuder försvinner när man kört ett tag, men inte säker.

Här är en video (olistad, du kan endast se den med länken nedan):
http://www.youtube.com/watch?v=Tl58p0of2Jo

Annars är hon extremt nöjd med bilen, inga som helst problem. Inga felmeddelande eller liknande. Superbra bil, jag tycker också om att köra den!

MVH Oliver
av CrossFireX
hebbe skrev:har en 1.6d -07 som låter likadant från remmen, bytte den men det blev inte mycke bättre.
Hmm, undrar vad det kan vara... Skriker och klickar din också när du stänger av motorn? :shock:
Användarvisningsbild
av hollan
stäng huven så slipper du höra de :D nä skämt och sido så hörs dom flesta drive när huven är öppen helt normalt diesel motor (o)ljud
av CrossFireX
hollan skrev:stäng huven så slipper du höra de :D nä skämt och sido så hörs dom flesta drive när huven är öppen helt normalt diesel motor (o)ljud
Tack för ditt svar. Det är alltså helt normalt att de låter chu chu chu? Även helt normalt att de låter som i slutet av videon?

MVH
Användarvisningsbild
av hollan
ja de tycker jag där är många rörliga delar styrenheter osv som står och går en stund efter motorn har blivit avstängd
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]