NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seglarpojken
Hej!
Köpte en C30 häromdagen och fick reda på att keyless inte funkade på bilen, den hade fungerat tidigare men lagt av.
Har kollat på själva "nyckeln" man sätter i startlåset om det finns nåt batteri i den, men vågar/kan inte få isär den nyckeln för att se om det sitter nåt batteri i den.
Har 2 vanliga nycklar som fungerar, men kanske ska testa byta batteri i dessa, om det kan vara felet, dvs dåliga batteri i dom?
Har även kollat säkringen till keyless-funktionen men den är hel.
Kan någon hjälpa mig med detta tro?
Väldigt tacksam för svar o hjälp:-)
/Conny

ps. någon som vet vad det kostar att uppdatera RTI-n i bilen?
Användarvisningsbild
av hozz
Plastvredet som sitter i tändningslåset har mig veterligen inget batteri. För att ta bort denna har jag för mig om att man trycker in den lilla knoppen på plastvredet och trycker samtidigt in och vrider lätt motsols.
Att keyless funktionen lagt av kan bero på det du nämner, batteritorsk i fjärrnyckeln.
av seglarpojken
Hej!
Tack för bra info, och då behöver jag inte försöka pilla upp plastnyckeln som man sätter i tändlåset, för den låg bredvid, men ska testa att byta batterierna i fjärr-nycklarna även om det inte har kommit nåt meddelande i dispalyen.
Återkommer om jag får nån fason på det:-)
Hälsningar
Conny
av seglarpojken
Har varit på en volvo-verkstad idag, men det är felsökning som gäller, var inte batteriknas tyvärr:-)
Kan vara styrenheten som är kass och då blir det nog dyrt, så det kanske får vara en funktion som får vara kass helt enkelt, om ingen har nåt bra förslag?
Conny
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]