perhall skrev:Även för de vuxna är det rätt trevligt att barnen sitter bak, då kan man sitta o prata som man gjorde innan man fick barn (emellanåt åtminstone)
En fråga, Om ungarna sitter i baksätet i bakvända bilbarnstolar hur löser ni det med ungar som tjuter, skriker, tappar nappen, vill äta osv osv osv när man inte ens ser dem överhuvudtaget.
Eller är det kanske det som är den stora fördelen :D :D :D
kave skrev:Själv skulle jag aldrig montera mina barn mot en airbag oavsett hur avstängd
Varför är nyckeavstängningen till airbagen så mycket osäkrare än tex det elektroniska rattlåset ju som precis när som helst kan få fnatt och låsa ratten på din nya volvo och styra in dig rakt i fronten på nästa 60-tons timmertradare som kommer rusande i 90 km/h mot dig. (På gamla goda tiden har ju många dött av detta då det klassika "pratical joket" att slå av tändningen för den som körde, råkade misslyckas för passageraren vred lite för långt på nyckeln och rattlåset gick i)
Eller tex så kan ju datorn till STC/Antisladd få en liten glitch och bromsa hjulen på vänster eller högersidan helt plöstsligt så man frontar eller far av in i en bergvägg.
Det räcker ju med ett fel på en liten etta eller nolla i dessa datorstsystem också och så är man död direkt.
Litar man inte på det ena bör man inte lita på det andra.
Men jag kanske tänker bakvänt här ?:-/
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.