Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrTrigger
Hejsan alla S/V40-åkare. Är helt ny när de gäller 40-modellerna och tänkte se ifall ni kan svara på ett par frågor som jag har :D

1: Är de någon som vet hur jag ska göra för att få den andra dimljuslampan och fungera? Fick höra att bara den vänstra ska lysa, men vill få den andra också självklart att lysa, tänkte ifall de är bara o plugga i en lampa eller måste jag dra nya kablar?

2: Finns de fördragna kablar till dom bakre högtalarna? Monterade in stereon idag och fick beskåda att de inte fanns några högtalare i skuffen.

3: Är de svårt att bygga om bilens elschema? Troligtvis så har jag en classicmodell eftersom den är barskrapad på utrustning. Har bara centrallås och justerbar ratt.
Så vad ska jag tänka på och eventuellt byta ut när jag monterar:
- Farthållare
- Fjärrstyrt centrallås
- Elhissar

Häls. Fredrik
Senast redigerad av 1 MrTrigger, redigerad totalt 0 gånger.
av rudarmy
Är de någon som vet hur jag ska göra för att få den andra dimljuslampan och fungera? Fick höra att bara den vänstra ska lysa, men vill få den andra också självklart att lysa, tänkte ifall de är bara o plugga i en lampa eller måste jag dra nya kablar?
i med en lampa!
Finns de fördragna kablar till dom bakre högtalarna?
d ska d göra!
3: Är de svårt att bygga om bilens elschema? Troligtvis så har jag en classicmodell eftersom den är barskrapad på utrustning. Har bara centrallås och justerbar ratt.
Så vad ska jag tänka på och eventuellt byta ut när jag monterar:
- Farthållare
- Fjärrstyrt centrallås
- Elhissar
ingen aaning...

mvh bengt
av MrTrigger
Bengt: Ska kolla efter kablarna. Provade att montera lampa men de ville inte funka :( Misstänker att den kan vara en hel del oxider i hållaren.

En annan fråga som jag undrar på är om någon vet varför växelspaken slår när man gasar och släpper.. misstänker att bussningarna i fästena kanske är på väg och bli dåliga. (Rätta mig om jag har fel)

Är de någon som har monterat en sån där short shift-klack på växelfören? Är lite intresserad av att skaffa en sån men vill veta om de funkar bra innan jag gör nåt.
av MrTrigger
rudarmy: Kanonbra länk :D Du får en stjärna i boken.. hehe
Nu kommer en ny fråga: Finns de något liknande powerflex-bussningar till växelfören eller är de dom plastdelarna som gäller?

Får ursäkta om jag ställer så många frågor, men är som sagt helt ny med den här modellen och vill jättegärna samla på mig lite tips o råd så att jag inte gör fel :lol:

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]