NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos60t5
hej

när jag kör över en gubb en mitt i mellan stor gubb kasnke lite större så klonkar det fram vad kan det innebära det har rullat 10500mil? klonkar inte så högt men man kan höra det. har volvo s40n sånna gummi slang för isolering man brukar trä in den i sista nedre fjädern? vad tror ni det kan vara?
TwiB skrev:Kan vara krängningshämmarstagen som har gett upp.
Prova att göra snabba svängar til höger o vänster, brukar klonka då med isf.
tack för svaret men jag fick ändå inte svar på min fråga kan nån svara på det?
hej

har några fråger vad tycker ni om brembo skivor till bilar är brembo märket bra? och är det tysk?

andra frågan skivor märket bosch är det bra?

tredje frågan kränkninghammarstagen märket Lemförder är det bra? är det tysk?

tjärde frågan kränkninghammarstag märket sidem är det bra? är det tysk?

är mkt tacksam för era svar :)
hej

jag var på autoexperten för nån dag sen dom kollade på kränkningshammarstagen o spindelleden och styrleder o allt som går o kolla o framvagnen men det klonkar forfarande vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av hozz
när jag kör över en gubb en mitt i mellan stor gubb kasnke lite större så klonkar det fram
Kanske inte ska köra över gubbar på vägen :wink:
Kolla fjäderskålarna efter sten eller fjäder som rör sig i fjäderskålen eller sök på forumet "klonk framvagn"
hozz skrev:
när jag kör över en gubb en mitt i mellan stor gubb kasnke lite större så klonkar det fram
Kanske inte ska köra över gubbar på vägen :wink:
Kolla fjäderskålarna efter sten eller fjäder som rör sig i fjäderskålen eller sök på forumet "klonk framvagn"
hur ser den ut? fjäderskålen

du kan länka mig en bild så jag vet ungefär vart exakt
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]