NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whoppi
Kluster skrev:
whoppi skrev:leverans v.29 nu, om man kan lita "min volvo" sidan.
Treeevligt! :)
Hur länge dröjde det för dig från beställningsdatumet tills du kunde logga in på Min Volvo-sida? Vad jag ha hört ska man få ett mail från Volvo med inloggningsuppgifter m.m? Eller fick du allt från din säljare?
Bra fråga, tror bara jag gick in på min volvo så fanns både min befintliga och den nya upplagd.
Detta var ca 2-3v efter beställningen.
Men säljaren måste ju vart inne och lagt upp denna på nåt sätt antar jag.
av jumu01
Kluster skrev:
whoppi skrev:leverans v.29 nu, om man kan lita "min volvo" sidan.
Treeevligt! :)
Hur länge dröjde det för dig från beställningsdatumet tills du kunde logga in på Min Volvo-sida? Vad jag ha hört ska man få ett mail från Volvo med inloggningsuppgifter m.m? Eller fick du allt från din säljare?
Då jag senast beställde bil förvisso sept 2007 så fanns det på ordersedel använde detta nummer för att se hur bilbygget fortskred och det fungerade bara fint, vet inte om dom ändrat detta i dagens dato men prova Kluster!
av Kluster
Jo, jag har både provat med kund- och bilordernummer, precis som skärmdumpen visar enligt Min Volvo-sida men säger bara att angivna värden inte finns eller liknande.
Det kanske ligger på gränsen, som whoppi skriver att det tog 2-3 v innan det gick att logga in. Min beställning lades 17 juni så det är på g får man hoppas :)
av Kluster
Bojjan skrev:
whoppi skrev:första riktiga bilden på V50 classic jag sett... http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=17&w=3
Wunderbar! Nu längtar vi allt efter lite (D) !
3 veckors väntan kvar för min del ;)

Johan
Nä men dra mig baklänges och diagonalt....oj oj oj vad jag längtar nu! Den där bilen ser precis ut vad min kommer se ut, förutom ABL 8)
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu stämmer det kanske att bilen i annonsen inte har ABL, men hur ser du det på bilden?
av Kluster
På en S40/V50 med ABL är tydligen lamphuset (helljusstrålkastaren) mer med en rundad form närmast grillen jmf med utan (som på Blocket-bilden och den vita V50:n nedan) har ett mer fyrkantigt lamphus.

ABL:
Bild

Utan ABL:
Bild
av Kluster
Var förbi min ÅF idag på lunchen för att se en V50 Classic Momentum 2012 in action och den fanns inne, en Chameleon blå-färgad. Den hade "min" kommande klädsel dvs mörkgrå läder och det doftade verkligen ljuvligt när jag satte mig i den :)

Dock upptäckte jag en sak, varken jag har sett på bild på nätet eller kunnat upptäcka i MY12-broschyren och det var att de bakre mörka partierna av Spider-fälgen var i nån slags Chameleon blå-färg :shock: :???: Jag har hela tiden trott att det varit en mer Dark Grey-färg där bakom men tydligen inte...
Jag frågade en säljare och han trodde först att detta hade med valet av karossfärgen att göra men så var det inte tydligen.

Jaja, bara lite smolk i bägaren, detta är nog en vanesak. Om inte, så får man väl köra lite hårt så bromsdammet dyker upp :wink:
av whoppi
Kluster skrev:Var förbi min ÅF idag på lunchen för att se en V50 Classic Momentum 2012 in action och den fanns inne, en Chameleon blå-färgad. Den hade "min" kommande klädsel dvs mörkgrå läder och det doftade verkligen ljuvligt när jag satte mig i den :)

Dock upptäckte jag en sak, varken jag har sett på bild på nätet eller kunnat upptäcka i MY12-broschyren och det var att de bakre mörka partierna av Spider-fälgen var i nån slags Chameleon blå-färg :shock: :???: Jag har hela tiden trott att det varit en mer Dark Grey-färg där bakom men tydligen inte...
Jag frågade en säljare och han trodde först att detta hade med valet av karossfärgen att göra men så var det inte tydligen.

Jaja, bara lite smolk i bägaren, detta är nog en vanesak. Om inte, så får man väl köra lite hårt så bromsdammet dyker upp :wink:
hmmm. ser inte så ut på några bilder jag sett... kan det inte vart så att de speglade sig i lacken.
Bild
Bild
Bild
Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 47
nackdelar med Running Boards