Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rookietoo
Lite special frågor jag inte hittat svar på.
Jag har ju köpt en 99. 2.0t häromdan, letat kupefilter men har nu gett upp, tydligen finns det inte på min ?:-/
Har bytt motorolja, filter, luftfilter. Och började fundera på att byta växellådsolja, men påfyllnadshålet sitter ju högt som fan, vet inte hur jag skall få upp olja, tips??

Går det på något enkelt smidigt sätt sätta in ett armstöd mellan sätterna fram, saknar vekligen det. Finns inget på min men gissar OBS gissa att det finna modeller med armstöd, någon som vet om man kan köpa ett sådant och bara montera i min?

Bälterna framme har skurit ca 7-8mm i plasten öppe där dom kommer genom plasten på stolpen, tänkte ta loss den och försöka smeta lite PP där för att bältet inte skall nypa fast(kärva) när man skall ta på det, men i haynes varnar man för att ta loss grejor där uppa pga sips, airbags mm, tro ni man vågar ta loss den utan problem?
Mvh
av Rookietoo
Tack, jo det verkar vara det enklaste sättet, men då får man anlita en polare också.
Någon som vet om det går att fixa till någon variant så man får fjärr till centrallåset, har inte det och nog är det lite besvärligt att använda nyckeln för att låsa, då man är van fjärr.
Mvh
Användarvisningsbild
av Tomas88
Dra slang till motorutrymmet låter smidigare än mitt sätt.
Jag fyllde på från sidan med en flaska som varit till batterivatten och en sån pip som brukar sitta på dem.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]