- tis 05 jul 2011, 22:17
Jag hade idag nöjet att få köra en sväng med Volvos kommande Plug-in hybrid. Trots att det är över ett år innan den går att köpa måste jag säga att jag blev väldigt imponerad över hur väl den fungerade vad gäller integrationen av dubbla drivkällor. Makalös känsla att glida fram i 90 km/h på bara el för att släppa gasen och ladda batterierna lite medans jag rullade så att jag kom ner lite i fart och skiftade till Power-läge och helt plötsligt hade en "raket" med 215 plus 70 hästkrafter!! Jag gjorde inga större utsvävningar i hög hastighet eller skarpa svängar då den bara finns i 3 exemplar och vad den egentligen är värd om man nu skulle misslyckas ville jag inte tänka på...
Hur som helst så känns det som att framtiden är här, att både äta kakan och ha den kvar!! Min bil drar utan problem 2 liter milen, och denna kan dra så lite som 2 deciliter milen i vardagskörning.
Jag vet vad jag vill ha för bil när leasingen på min är klar!!
Hur som helst så känns det som att framtiden är här, att både äta kakan och ha den kvar!! Min bil drar utan problem 2 liter milen, och denna kan dra så lite som 2 deciliter milen i vardagskörning.
Jag vet vad jag vill ha för bil när leasingen på min är klar!!