Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nandor78
Hej!

Fick precis domen från Liljas bil i Kalmar som för övrigt har enormt dålig kundservice och tar betalt för felsökningar utan att hitta uppenbara fel.

För att byta VVT enheten på min S40 T4 -02 skulle det kosta 8000kr varav VVT enheten kostade 4000kr.

Vad jag har hört (Liljas sagt innan) ska det gå på 5-6k för att byta detta och att enheten kostar ca 1500kr

Vet någon vart man kan köpa denna VVT enheten utan att bidraga till denna förbannade ocker verkstan?
Alt, vet någon vart man kan byta denna enheten till ett lägre pris i Kalmar området?

Mvh.
Anders
av Nandor78
Nu har jag tänkt att e.v byta VVT enheten själv, jag har bytt kamremmar förr så det ska väl inte vara så jäkla krångligt.
Kan någon ge mig ett hum om hur jävligt det är att byta VVT enheten och solenoiden (som man tydligen ska byta samtidigt)

Alla råd och tips är jättevälkomna!!
Användarvisningsbild
av DTJ
Man måste låsa kammarna i nollat läge med ett specialverktyg som man tillverkar själv eller köper, finns beskrivet i Haynes

//DTJ
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]