Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metalmania
Upptäckte idag att recirkulationsknappen slår på sig själv när a/c´n startar. Varför? Klimatanläggning står i läge aut hela tiden. Ska jag låta den sköta sig själv eller ska jag stänga av recirkulationen?
Användarvisningsbild
av metalmania
Finns det ingen som kan svara? Instruktionsboken ger ingen hjälp.
av daward
metalmania skrev:Finns det ingen som kan svara? Instruktionsboken ger ingen hjälp.
Har inte riktigt koll på detta. Men jag tror att vissa AC sätter på recirkulation automatiskt vid uppstart. Typ extra kallt, eller extra fuktigt eller ngt. Har för mig att V70 gör så ganska ofta på vintrarna. Min har även gjort det vid ett par tillfällen. Men det var länge sen.

Iaf, på v70 tror jag den slår ifrån automatiskt efter typ 5min.

(Någonstnas ringer en klocka att den måste stå på avfrostning för att detta skall ske.)
Användarvisningsbild
av metalmania
daward skrev:
metalmania skrev:Finns det ingen som kan svara? Instruktionsboken ger ingen hjälp.
Har inte riktigt koll på detta. Men jag tror att vissa AC sätter på recirkulation automatiskt vid uppstart. Typ extra kallt, eller extra fuktigt eller ngt. Har för mig att V70 gör så ganska ofta på vintrarna. Min har även gjort det vid ett par tillfällen. Men det var länge sen.

Iaf, på v70 tror jag den slår ifrån automatiskt efter typ 5min.

(Någonstnas ringer en klocka att den måste stå på avfrostning för att detta skall ske.)
Min stänger av efter 5 min oxå, men jag blev lite fundersam på varför den startade överhuvudtaget bara.

Tack för ditt svar.
av Frigge
Den gör det för att du ska få snabbt nerkylt i kupén.
Efter x-antal minuter när systemet fått ner temperaturen går den tillbaka.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av metalmania
Frigge skrev:Den gör det för att du ska få snabbt nerkylt i kupén.
Efter x-antal minuter när systemet fått ner temperaturen går den tillbaka.

/Fredrik
Ok! Tack så mycket. Man lär sig något nytt varje dag :lol:

Ja, nu har vi ett test i -6 till +8 grader... Ja[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]