NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo kör nu en v50 classic reklam i tv, bilen i reklamfilmen har färgen flamenco röd, men man kan inte längre bygga den i den färgen på volvos hemsida, har färgen utgått ur sortimentet? ?:-/
av jumu01
Ja det har den, om det är tillfälligt eller permanent får vi se, orsaken är katastrofen i Japan det är runt dessa områden Volvo får det pigment som används till flamenco red, har tänkt byta bil i höst och denna färg skulle då ha varit given men nu när den inte finns med kändes det som luften gick ur en, hoppas dom hittar någon ersättning till denna fina färg! :cry:
av Kluster
En till sak, 18" Midir-fälgarna som sitter på V50:n är inte några som standardfälgar som ingår i Classic/Classic Momentum utan dessa är tillbehörsfälgar.

Har även för mig att dessa inte är valbara med 1,6D DRIVe eller D2 vid byggande av bilen på sidan...
av jumu01
Pratade idag med en försäljaren han nämde att ev skulle flammenco red komma tillbaka, om dom nu löst varifrån pirmentet kommer att tas el om Japan fått igång sin produktion! Så viss förhoppning finns det nu!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vad bra :) det är ju en fin färg.
av Linqid
Ytterliggare en lustig grej är att - rätta mig om jag sett fel - bilen i fråga är en D4 enligt emblemet på bakluckan. Vilket ju inte kan beställas som annat än R-Design.

Med andra ord en bil som inte går att få i den aktuella färgen eller med samma motor, och som dessutom rullar på tillbehörsfälgar. Inte den smaraste reklamfilmen Volvo plockat fram, men jösses vad snygg den är i den kombon för att vara en sju år gammal bilmodell! :-)-)

En D4 Classic Momentum med 18" Midir i Flamenco Red hade suttit som en smäck :)
av Kluster
Sen om man slår på regnr som denna bil har så är det en 2009. Classic my ass 8)

Fast så kanske man gör med många bilar, just skiftar regskylt inom reklamsammanhang...vad vet jag...
av jumu01
Linqid skrev:Ytterliggare en lustig grej är att - rätta mig om jag sett fel - bilen i fråga är en D4 enligt emblemet på bakluckan. Vilket ju inte kan beställas som annat än R-Design.

Med andra ord en bil som inte går att få i den aktuella färgen eller med samma motor, och som dessutom rullar på tillbehörsfälgar. Inte den smaraste reklamfilmen Volvo plockat fram, men jösses vad snygg den är i den kombon för att vara en sju år gammal bilmodell! :-)-)

En D4 Classic Momentum med 18" Midir i Flamenco Red hade suttit som en smäck :)
Volvo kommer troligen inte att sälja så stor kvatitet av D4 då priset med lite tillägg hamnar på runt 325 000 kr!
Liknande utrustad D3 hamnar på runt 260 000 kr så dessa 65 000 kr i mellanskillnad kan man har mycket roligt för och man kan knappast försvara prisskillnaden att det är R-Design och D4 motor detta är ett "way too much" pris, då skillnaden tidigare i vårvintras vara ~10 000 kr mellan D3 och D4 motormässigt med Momentum tillägget!
Och att i detta sammanhang "punga" ut 55000 kr för R-Designen få anses som rena stölden!

Men så här gör väl Volvo för att slippa sälja någon modell????

Annars så hade det varit givet val att köpa en D4 med Momentum tillägget men nu så får det bli en D3 istället och denna motor skall ju inte vara svår att chippa upp om man nu vill det.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]