Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Pheonix
vad laddar D24T motorn orginal?

har närmligen nyss köpt mig en 740TD, Och förra ägaren verkar ha pillat lite här och där, noterade att kabeln till pys ventilen är ur, eller vad det nu är som sitter framme på insuget, samt att slangen till turbo klockan är ur. Sen har han ju ställt upp pumpen så den ryker svart på tomgång.

Men som sagt igentliga frågan var då alltså, vad laddar D24T motorn med allt orginal, och utan slangen till turboklockan laddar den vad? tackar på förhand
av volvoyamha
Ifrån en 0,35 till en 0,5 tror jag...

När slangen är rykt kommer motorn hålla ungefär 100mil!

Då laddare han över 2 bar (om nu turbon fungera som den skall!

Mvh
av Pheonix
jag tackar för svaret, jo slangen tryckte jag i med samma jag upptäckte det, hörs på turbo ljudet samt motorn att den plågas/plågades, Sen vred jag ner pumpen oxå så den puffar ju bara svart vid seg drag nu, jämtemot förr då den poffa lätt svart även vid tomgång :)
av volvoyamha
Puffa svart på tomgången xD Ojoj!!
Den motorn må vara sotad!!

Han läcker ingen diesel i spridarna? (returerna?)

Inge tryck i expansionskärlet?

Mvh
av Pheonix
needå, inga returer läcker, och inget fel i expansions kärlet, ställde ner pumpen igår vid en verkstad, 3½ varv fick vi skruva innan den kom ner till rimliga lägen :P
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]