Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Pxu
#543392
Ett par fina svetstänger på varje kamaxel kanske, om det finns plats? (ja förstås inte på nån glidyta) Som fixeras mot toppen då, en tång i varje riktning? Fast då måste ju ventilkåpan av nä det var nog ingen bra tanke :???:
av *pettson*
#543646
Pxu skrev:Ett par fina svetstänger på varje kamaxel kanske, om det finns plats? (ja förstås inte på nån glidyta) Som fixeras mot toppen då, en tång i varje riktning? Fast då måste ju ventilkåpan av nä det var nog ingen bra tanke :???:
Särskilt inte när kamaxlarna är direktlagrade i *ventilkåpan*. Som egentligen är övre lagerhalvan av kamaxlarnas lager. ;-//
Användarvisningsbild
av vetten
#543688
Cox skrev:Ett billigare sätt är att ta plastic padding, blanda detta i en plastpåse tryck sedan ner det vid kamaxeln. Ta en fika under tiden det härdar sen är det bara att köra på.
Klart att det blir billigare för stunden men 289:- för ett verktyg som förhoppningsvis fungerar mer en 1gång och eftersom jag antagligen kommer att behöva byta kamrem flera gånger till i mitt billiv så blir det antagligen billigast i längden eftersom Plastic Padding inte är speciellt billigt heller och det går ju åt en hel del för att låsa drevena varje gång :-O)
Volvo 850 som ej startar

På 1994 års modell bör där v[…]

Förmodligen jordfel bak. Blinkers är int[…]

Har både haynes boken och ett separat elsc[…]

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]