- fre 01 jul 2011, 18:14
Tjena
Läser ni, så om ni inte kan, får ni göra länka ett elschema som en b230e (med BOSCHE styrbox eller tändningsbox) är inblandad i!!
Till min fråga, el inkoppling av en b230E
Nu har jag rivit ut en b230e ur en volvo 740 GLE som skall i min 240:i ( vet att det är trång med bakmonterad fördelare men jag skall göra om torpedplåten!)
Dock så är det ju lite EL...
Alla vet (dom som håller på) att man har stora handsken mot tändningsboxen? (den de står BOSCH 0 261 201 009) Den sitter vid pedalstället, bredvid rattstången!
Ifrån handsken går det
Blå (tunn) // Vart skall den?
Grov svart (innehåller två kablar) Det finns två!! // den ena går till en liten box som heter (BOSCH 0 227 100 124) och den andra skall till hallgivaren i fördelaren (bak på toppen)??
Svart tunn // Går till kontaktstycket, de 8 poliga (den som man kan dela då man lyfter ur motorn!) Vad är den till för?
Brun // Jord?
Orange // Går till kontaktstycket, de 8 poliga (den som man kan dela då man lyfter ur motorn!) Vad är den till för?
Grov grön // Den går till något på motorn? Vad?
Grön/röd // Går till ett Kontaktstycke (två poligt, honor) den andra kabel är gul,grön(Vart går den gul,gröna?),
vad är detta kontaktstycke till för?
Röd/gul // Går till ett kontaktstycke, för flatstift (hanar i kontaken x2), Dom andra kablarna i kontaktstycket är två rosa aktiga som sitter tillsammans (i slutet av den ena rosa är de ett rund stift i)
================================================================================================
Ifrån Box BOSCH 0 227 100 124 (en liten box satt bakom högra lyset (förarsidan))
Grova svart med två kablar i // till boxen ( BOSCH 0 261 201 009)?
Röd/vit // Skall till tändspolen?
Brun // Jord/-?
Blå // Vart skal den?
=================================================================================================
Motor kontaktstycket
Det 8 poliga (det som kopplas mot motorn)
utifrån till vänster till högra hörnet längst ner,
Stift 1 // Gul vit?
Stift 2 // svart?
Stift 3 // svart/grön?
Stift 4 // röd, laddningslampan?
Stift 5 // Grön/blå?
Stift 6 // Svart till box BOSCH 0 261 201 009
Stift 7 // orange till box BOSCH 0 261 201 009
stift 8 // Gul/svart ?
Är det någon vänlig själ här som kan hjälpa mig, eller länka ett elschema??
B230E ifrån en 740GLE är det!!
MVh En förvirrad Anders!!
Läser ni, så om ni inte kan, får ni göra länka ett elschema som en b230e (med BOSCHE styrbox eller tändningsbox) är inblandad i!!
Till min fråga, el inkoppling av en b230E
Nu har jag rivit ut en b230e ur en volvo 740 GLE som skall i min 240:i ( vet att det är trång med bakmonterad fördelare men jag skall göra om torpedplåten!)
Dock så är det ju lite EL...
Alla vet (dom som håller på) att man har stora handsken mot tändningsboxen? (den de står BOSCH 0 261 201 009) Den sitter vid pedalstället, bredvid rattstången!
Ifrån handsken går det
Blå (tunn) // Vart skall den?
Grov svart (innehåller två kablar) Det finns två!! // den ena går till en liten box som heter (BOSCH 0 227 100 124) och den andra skall till hallgivaren i fördelaren (bak på toppen)??
Svart tunn // Går till kontaktstycket, de 8 poliga (den som man kan dela då man lyfter ur motorn!) Vad är den till för?
Brun // Jord?
Orange // Går till kontaktstycket, de 8 poliga (den som man kan dela då man lyfter ur motorn!) Vad är den till för?
Grov grön // Den går till något på motorn? Vad?
Grön/röd // Går till ett Kontaktstycke (två poligt, honor) den andra kabel är gul,grön(Vart går den gul,gröna?),
vad är detta kontaktstycke till för?
Röd/gul // Går till ett kontaktstycke, för flatstift (hanar i kontaken x2), Dom andra kablarna i kontaktstycket är två rosa aktiga som sitter tillsammans (i slutet av den ena rosa är de ett rund stift i)
================================================================================================
Ifrån Box BOSCH 0 227 100 124 (en liten box satt bakom högra lyset (förarsidan))
Grova svart med två kablar i // till boxen ( BOSCH 0 261 201 009)?
Röd/vit // Skall till tändspolen?
Brun // Jord/-?
Blå // Vart skal den?
=================================================================================================
Motor kontaktstycket
Det 8 poliga (det som kopplas mot motorn)
utifrån till vänster till högra hörnet längst ner,
Stift 1 // Gul vit?
Stift 2 // svart?
Stift 3 // svart/grön?
Stift 4 // röd, laddningslampan?
Stift 5 // Grön/blå?
Stift 6 // Svart till box BOSCH 0 261 201 009
Stift 7 // orange till box BOSCH 0 261 201 009
stift 8 // Gul/svart ?
Är det någon vänlig själ här som kan hjälpa mig, eller länka ett elschema??
B230E ifrån en 740GLE är det!!
MVh En förvirrad Anders!!
- By Gustaf846