Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vänder mig till er som kan ämnet, och hoppas på hjälp.

Har beställt en takvinge med inbyggt bromsljus (begagnad), och jag funderar lite på hur man ansluter själva bromsljuset till bilen (har baklysen från V70 med vita blinkers). Tror att det kommer ut en sladdstump (ca 50cm) från vingen.
Brukar det finnas med någon kontakt i kablaget från vingen (isf VART ansluter man den), eller måste man koppla in bromsljuset manuellt från lösa tåtar?

EDIT: Kanske bör tilläggas att jag saknar bromsljus i bakrutan, då det är en Italien-import...

Dessutom har jag bytt luftfilter, från orginal till öppet.
Nu hörs ett bluddrande, lite metalliskt, ljud när man växlar. Det kommer från någonstans bakom filter och motor.
Vad kan det vara? Jag har sökt med ljus och lykta, men inte hittat något liknande...

Tittar man på denna video, så hör man ett mjuk fint ljud när killen (eller tjejen) släpper på gasen, lite som att motorn pustar ut.

Så är det alltså INTE på min.

Skulle verkligen uppskatta lite hjälp.
Senast redigerad av 2 LionKing75, redigerad totalt 0 gång.
Hittade svar frågorna:

Bromsljus inkoppling vinge 855
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=32083
EDIT: Gick alldeles utmärkt att koppla in takvingens bromsljus genom att dela på gul/svart och svart som går in i vänster bakljus (övre). Dock väldigt trångt att komma igenom gummigenomföringen vid bakluckans gångjärn, men lite silikonspray löste det problemet smidigt.

Bluddrande missljud efter luftfilterbyte
Det är tydligen en trasig dumpventil (avlastningsvenil) som fladdrar/bluddrar. En ny (läs: begagnad) är beställd, och byts förhoppningsvis under veckan som kommer... Återkommer med resultat.
EDIT: Problemet var att membranet i dumpen var skadat.

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]

Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]