Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robine
Hej,

Nu när det har blivit lite varmare så har jag börjat använda ACn, och nu har jag märkt att när ACn är igång så "klickar" känns lite som På/Av.
Någon som vet vad detta kan vara? börjar kompressorn ge upp?
att tillägga är att Ac kyler bra.
av semmelman
Hur ofta är normalt, min kan ibland hålla på var femte sekund, det känns inte så normalt?
Sen är jag osäker på om klicket kommer fr kompressorn kan lika gärna va inne fr ECC-panelen, måste nog ta mig tid att undersöka det. ...förresten säger tjejen att det klicka typ fr ECC när hon sitter på högersidan, så det är nog den som klickar... är det normalt?
Användarvisningsbild
av Alfredo
semmelman skrev:Hur ofta är normalt, min kan ibland hålla på var femte sekund, det känns inte så normalt?
Sen är jag osäker på om klicket kommer fr kompressorn kan lika gärna va inne fr ECC-panelen, måste nog ta mig tid att undersöka det. ...förresten säger tjejen att det klicka typ fr ECC när hon sitter på högersidan, så det är nog den som klickar... är det normalt?
Om möjligt, ta felkoder på B1?
av semmelman
Hade inga felkoder.
Vad B1 är förstår jag inte? Vet bara att de kopplat in datorn på OBD å inte fått nån felkod.
Användarvisningsbild
av taxi
Semmelman: du hör reläet bakom handskfacket när det aktiverar din ac-pump, hörs och syns väldigt bra om du tittar på pumpen också.
Och var femte sekund tror jag är lite för snabba intervall, antagligen saknar du lite gas. Ska vara 750 gram i min, när jag hade strax över 500 kvar gick den på/av en gång per sekund.
av semmelman
Ah, relä, okej.
Ska försöka tänka på hur ofta det klickar, kanske det är något mer sällan, men jag har ju vajsning nånstans, systemet är nyss påfyllt till brädden.
Användarvisningsbild
av Alfredo
semmelman skrev:Ah, relä, okej.
Ska försöka tänka på hur ofta det klickar, kanske det är något mer sällan, men jag har ju vajsning nånstans, systemet är nyss påfyllt till brädden.
Kyler den bra?
av semmelman
Ja, en halvtimme till en kvart.
Typ schimsat och fyllt på medium, håller på i en annan tråd och bökar om evaporatortempgivaren som är nästa felsökningsprojekt...
Användarvisningsbild
av taxi
Vad fick du för spel i magnetkopplingen efter schimsningen?

Fixa termostaten och åk längre turer s&[…]

Här är en info-film från INA som v[…]

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]