Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nightrunner
har fått felkoder att bromsarna har blivit överhettade, och att de är ojämn signal från bägge framhjulsgivare i både under och över 40 kmh, är de så enkelt fixat som att byta bägge givare bara??

sen är de totalt omöjling att radera felkoderna, har gjort som de står i boken men de går inte,,
av *pettson*
överhettat minsann, tja då har du använt antispinnsystemet väl då. Det är en varning om att ta det lugnare, eller för den delen koppla ur antispinn när du leker. Bara att nollställa.
Läser det ojämnt brukar det vara en krans till abs systemet som är trasig. Bara att börja leta efter en saknad tand eller spricka i kransen och sen antingen byta krans eller komplett knut.
av nightrunner
de e ju de som e konstigt att de skulle ha varit överhettat,, jag lek kör inte på de viset,, åker inte runt och spinner för de e däcken för dyr för att göra,,

de enda jag kan tänka mig är att dom blev överhettade är när jag " panik " bromsade från 230kmh ner till typ 40 på kanske 200meter,
av nightrunner
sen fick jag en felkod som betydde att bromskontakten skulle vara fel på,, men bromsljuset funkar klockrent,,
av *pettson*
nightrunner skrev:sen fick jag en felkod som betydde att bromskontakten skulle vara fel på,, men bromsljuset funkar klockrent,,
Bromskontakten sitter på vacumservot i motorutrymmet. Det stod inte bromsljuskontakt eller? Bromskontakten känner av hur mycket du bromsar med en potentiometer.
av nightrunner
aha,, ska kolla upp de då,,, har haft problem med vänster hjulgivare och helt plötsligt så kom de upp 5 felkoder till och abs lampan lyser konstant, annars har den blinkat till när man ha kört i nå gupp
av nightrunner
nä fick felkod 1-4-2 och den betyder bromsljuskontakt,, konstigt,

men varför går de inte aatt nolllställa?? har gjort som de står i boken att man ska först kolla alla koder tills den första visas igen sen vrida av tändningen, och så ska man låta tråden sitta kvar i hål 3 i sockel A och vrida på tändningen igen, trycka ner knappen i 5 sek och sen vänta i ca 3 sek tills lampan börjar blinka, då ska man trycka ner knappen i 5 sek igen tills lampan slocknar och då ska de va klart,, grejjen är den att efter att jag har hållit ner knappen i 5sek så börjar lampan aldrig blinka igen,, tröttsamt ,,,,,,,
av *pettson*
nightrunner skrev:nä fick felkod 1-4-2 och den betyder bromsljuskontakt,, konstigt,

men varför går de inte aatt nolllställa?? har gjort som de står i boken att man ska först kolla alla koder tills den första visas igen sen vrida av tändningen, och så ska man låta tråden sitta kvar i hål 3 i sockel A och vrida på tändningen igen, trycka ner knappen i 5 sek och sen vänta i ca 3 sek tills lampan börjar blinka, då ska man trycka ner knappen i 5 sek igen tills lampan slocknar och då ska de va klart,, grejjen är den att efter att jag har hållit ner knappen i 5sek så börjar lampan aldrig blinka igen,, tröttsamt ,,,,,,,
Skippa att stänga av tändningen så går det bättre.
av nightrunner
nu funka de,,, men en kod kvarstår och går inte att radera,, 3-1-2 H framhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning,, kan de ha att göra med att hastighetsmätaren är inkopplad på den givaren?? den har gått ca 50 mil sen jag bytte låda och de har funkat kanon men hastighetsmätaren tills nu,,
av *pettson*
nightrunner skrev:nu funka de,,, men en kod kvarstår och går inte att radera,, 3-1-2 H framhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning,, kan de ha att göra med att hastighetsmätaren är inkopplad på den givaren?? den har gått ca 50 mil sen jag bytte låda och de har funkat kanon men hastighetsmätaren tills nu,,
Hastighetsmätaren ska vara inkopplad på vänster ABS givare. Inte höger. Men är allt korrekt inkopplat och det fungerat tills nu så finns det väl all anledning att mäta, för att se om det är kablaget, eller givaren eller din inkoppling som är problemet nu?
Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vad är det för värmare inkopplad, […]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]