Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Har kollat runt och har inte hittat nån tråd som stämmer riktigt med mitt problem av ryckig gång, så skapar en ny tråd.
Har en 850 glt-97, som till och från under körning hoppar till snabbt 2-3 ggr, sen är det lugnt 1,5-2mil och så kommer det igen. Om man däremot kör bilen fullt ut så händer det oftare under samma sträcka i regel.
Under normalkörning så kan det hända om man ligger på farthållaren eller under en lättare accelration, spelar ingen som helst roll.
så om det är någon som vet vad det kan bero på, om det är nån slang, spridare,lmm, lambdasond eller nåt annat roligt så vore jag väldigt tacksam.
Antar att det finns 100 olika alternativ till vad det kan vara, men ska upp och fixa avgasrör och bromsar imorgon så tänkte om det var nåra enklare saker man kunde kolla. Som kankse hjälper så slipper man kanske göra en felsökning, då det inte är jätte billigt.
Kan tilläga att jag har haft loss minus polen, då bilen har stått i några dagar för byte av styrväxel.

mvh rüttner
hej.
Ja ac.n har jag haft avstängd, läste på forumet att det kunde vara problemet.
Har bytt fördelarlock, rotor, tändstift och tändkablar på den,och bilen fick bättre gång.
Men rycken som tillkommer är fortfarande kvar :(
Hej.
Vill börja med att tacka för svar. Var ute och kollade bränslefiltret nu precis.och det har nog suttit där ett bra tag.
så ska se om jag hinner byta det nu iveckan.
Fick även tips om att spraya kontakten till lmm, så det är gjort och den har inte ryckt något sen dess.
Har iofs bara kört 1,4 mil sen jag gjorde det, men hoppas på det bästa.

mvh
Är oxå helt inne på att lmm spökar på min bil faktiskt, för den har funkat klockrent nu ikväll då jag har kört en bit över 10mil.
så hoppas att det ska räcka med att ha sprayat kontakten ett tag framöver iallafall.

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]

Ska göra. Meeeeen eftersom olja änd&arin[…]

Till att börja med är ju XC40 för l[…]