Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
nightrunner skrev:nu har jag bytt till 60/40 och inte vet jag men nå lägre blev den inte fram,, snarare högre,,
hörde en sväng i hopp om att dom skulle "sätta" sig men inte,, hoppas de går till sig
Eftersom det tar upp till ett par månader innan fjädrar satt sej, alternativt sådär 3-500 mil så får jag anta att du inte körde så långt?
av nightrunner
nä typ 3 mil kanske,,, det är ca 4 cm mellan överkant på däcket och till skärmkanten, förut ca 3

hade 60/40 på en v70 förut och den blev precis som ja ville och då hade jag 16 tums fäljar har 18 på 855an,,

och om de ska sänka 60mm och inte blev lägre så undrar jag hur hög dom e orgonal,,, måste vara jävligt hög,,

men som pettson skriver så tar de nog ett tag innan den ha satt sig riktigt,,
Användarvisningsbild
av Marlboroman
nightrunner skrev:och om de ska sänka 60mm och inte blev lägre så undrar jag hur hög dom e orgonal,,, måste vara jävligt hög
Tänk på att det antagligen är 60mm sänkning jämfört mot en GL som är högre än en turbo. Min vart liiite lägre direkt efter bytet till 60m sänkfjädrar fram. Sen beror det ju på hur dåliga fjädrarna som satt där innan var. Finns ju många exempel på folk som bytt ut gamla fjädrar till nya sänkfjädrar och fått en högre bil även efter att dem satt sig ordentligt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Min V70 2,5T var som ett högus fram orginal. med 60 fjädrar är den låg och fin fram. Men det tog ett tag innan den sjönk till nuvarande nivå. Nu är jag riktigt nöjd med stuket

Vad är det för värmare inkopplad[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]

Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]