Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av EricEd
Hej,

I samband med en flytt hittar jag inte min ena keyless drive nyckel till en volvo 50 -10. Den måste vara någon stans i nya huset, garaget elr boden på ngt "smart" ställe. Vet ngn om man kan leta efter den med ngn typ av sändare/mottagare elr liknande?

Eric
Användarvisningsbild
av CarMan
nyckeln sänder ingen ting fören du trycker på nån knapp, så jag är tveksam till att det går att pejla till sig den men nån konstig utrustning.

Har du inte drule på hemförsäkringen?
av semmelman
Leta i alla skor å stövlar och i alla jackfickor i kläder där nere och på vind, kan ha ramlat ner från kroken.
Kolla i handskfacket. Bagageutrymmet om du lagt den där och sen den åkt åt sidan.
Golvet bakom byrån eller bakom byrån mot väggen om den fastnat där. Den måste ju ligga nånstans. Tänk över noga alla möjligheter. Leta på alla uppenbara ställen igen noga. Tjejens handväska...
av 2444ever
Jag räknar till en som svarar på TS fråga, och en som ger lite goda råd, resten (4 st.) vill bara plocka poäng eller vad det är. Lite trist tycker jag. Nu svarar ju inte jag heller direkt, men kan inte låta bli att kommentera. På ett forum bör man ju få ställa vilka frågor som helst, speciellt som TS är helt ny på forumet...
Användarvisningsbild
av uno83
För att vara seriös. Måste man trycka på någon knapp för att starta/låsa upp ned keyless drive? om inte så borde den ju vara aktiv hela tiden, alternativt att bilens sändare aktiverar den. Då borde det ju gå att pejla med rätt utrustning. Problemet är väl att få tag i eller bygga den utrustningen.
Men om man vet hur det fungerar och vilken frekvens den arbetar på så borde det ju inte vara omöjligt.
av *pettson*
Om det var lätt att få veta exakta funktionen av keyless systemet ihop med frekvenser och liknande. Tja då är ju stöldskyddet satt ur funktion och vitsen att ens ha systemet totalt dömt. Då kan den som vill med enkla medel starta den bil han eller hon pekar på.
Det är bara till att leta på dom ovanligare ställena (för dom vanliga lär du ha letat på redan), eller glömma och köpa annan.

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]