Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Som rubriken lyder så lyser cirkulationsknappen (är inte intryckt) ett par minuter och ibland längre efter påbörjad färd. Verkar som yttertemperaturen påverkar tiden. Ju varmare ute desto längre lyser knappen.
Vrider man Temp. vredet till max kyla efter att cirkulationsknappen slocknat så tänds åter samma knapp.
Knappen AC On/Off blinkar inte. (Ej snöflinga på denna knapp).
Ingen felkod, test via AC knappen.
Någon som känner till detta och orsaken.

Trevlig midsommar :lol:
Lennart
Är ingen expert men tror det skall vara så för att kyla snabbare. En polare som bor på hawai sa en gång att där kör alla med återcirkulation så mycket dom kan.
Är väl endast när det är riktigt hett i bilen?

Sent from my mobil
lennart lundberg skrev:Hej!

Som rubriken lyder så lyser cirkulationsknappen (är inte intryckt) ett par minuter och ibland längre efter påbörjad färd. Verkar som yttertemperaturen påverkar tiden. Ju varmare ute desto längre lyser knappen.
Vrider man Temp. vredet till max kyla efter att cirkulationsknappen slocknat så tänds åter samma knapp.
Knappen AC On/Off blinkar inte. (Ej snöflinga på denna knapp).
Ingen felkod, test via AC knappen.
Någon som känner till detta och orsaken.

Trevlig midsommar :lol:
Lennart
Skall vara så. Kabyssen kyls ned snabbare på detta vis.

/O
helt korrekt - i Auto läget så slår den automagiskt på ReCirkulation om den behöver ändra temperaturen snabbt.
Kall bil -> varm
Varm bil -> kall

ställer du om utsläppen och/eller fläkten från Auto så skall nog lampan slockna också !
/emwtur
Tack för svaren! :lol:

Skönt med ett kunnigt uppslagsverk. :shock:
Nu förstår jag varför. :roll:
Ganska smart och lågiskt när man läser denna förklaring. :idea:
En till positiv sak. Ingen kostnad och inget fel. :lol:

Han skön midsommar framför er. :D
Lennart

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms