- ons 22 jun 2011, 10:38
Jag köpte en begagnad S70 -98 i vintras, då var det ett tickande/knackande ljud ifrån instrumentpanelen lät det som. Då trodde jag att det kunde ha varit någonting som rörde ventilationen för kupén (bilen har ej luftkonditionering). För ca två månader sedan tystnade ljudet och då fastnade luftflödet på att bara blåsa på rutan, då jag vrider på vredet för att ställa om det så händer ingenting. Det kan hända någon gång ibland att klickandet/knackandet återkommer och då går det att ställa om flödet till något annat munstycke, fast efter en stund dör det igen och blåser bara på rutan igen.
Jag pratade med min märkesobundna verkstad om detta och han har ingen erfarenhet av ventilation. Så jag undrar om det är någon som har upplevt samma problem som mig och vad var i så fall lösningen. Jag känner just nu inte för att lämna in bilen på en Volvoverkstad för först felsökning och sedan reparation.
Så skulle någon här ha några förslag så tar jag tacksamt emot dem :)
Jag pratade med min märkesobundna verkstad om detta och han har ingen erfarenhet av ventilation. Så jag undrar om det är någon som har upplevt samma problem som mig och vad var i så fall lösningen. Jag känner just nu inte för att lämna in bilen på en Volvoverkstad för först felsökning och sedan reparation.
Så skulle någon här ha några förslag så tar jag tacksamt emot dem :)

- By dieselkenneth