Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70 -99 GLT

bytte ut orginalstereon mot en pioneer och kopplade in slutsteg/baslåda.

radiomottagingen blev dålig med den nya, men på radioläget så funkar det som det ska. såg en massa kablar i samma färg bakom stereon som inte fick kontakt med isokablaget, provade att sätta ihop dom oxå, ingen skillnad.

någon som har kopplingsschema? eller vet hur jag ska lösa detta?

antar antennförstärkaren ska ha 12v, eller ska den bara ha en remote?

har sökt lite.. en del med samma fel. men folk e dåliga på att skriva lösningen :P
Senast redigerad av 1 Anders1984, redigerad totalt 0 gånger.
Har själv kopplat in en Pioneer utan några problem.
Dom lösa sladdarna du ser, är det från stereon eller från bilen?
Har din Pioneer ISO-kontakter eller har du ytterligare konv. där, alltså Bil -> ISO eller Bil -> ISO -> Stereo.
Antennsladden är ordentligt i? Testa också om du har en lös bilantenn liggande för o se om stereon är som den skall.
den funkar ju som den ska på radioläget, så det är inget fel på stereon.

det är pioneers kablar och sedan isoadaptrar till v70ins kablage.

det är ett par stycken kablar som går in från v70ins kablage som inte går vidare i isokablaget. samtliga ger 12v på tändning/radioläget.

läst nånstans att man måste brygga ett par anslutningar för att få antennförstärkaren att funka på tändningsläget oxå.

vart köpte du ditt isokablage och vilken tillverkare är det?
Förstår fortfarande inte riktigt vad du menar med "den funkar ju som den ska på radioläget", menar du att radioläget på stereon fungerar som det skall, men att mottagningen är dålig?

Jag köpte på Biltema, kommer inte ihåg tillverkaren. Kanske är elantenn och mute som inte går vidare i ditt ISO-kablage.

Jag vet inget om någon antennförstärkare vid stereon, jag bara pluggar i antennsladden i stereon och ser glad ut.
Försök testa med någon lös antenn i stereon, köp en billig på Biltema i värsta fall, för att kontrollera att det inte är något problem med antenn-ingången på stereon.
innan tändningen finns det ju ett läge till, radioläget. då funkar ju stereon och fläkten typ, men inte något annat. på det läget funkar mottagningen som den ska, men så fort jag vrider till läge 2 alltså tändning, så hör man hur jag tappar mottagningen och det börjar spraka (kass mottagning).

det betyder ju att stärkaren bara funkar i radioläget och inte i tändningsläge. antagligen så är din isokontakt byglad på nåt sätt så du får en signal till stärkaren även på tändning...
ok, då är jag med. Jag trodde inte att antennstärkaren brydde sig om några sladdar framme vid stereon, alltså att den får ström oavsett stereo och om den är igång eller ej. Men har ingen aning egentligen, kanske är byglat som du säger.
Du har kollat med original-stereon igen bara för att vara säker att inget annat råkat blivit fel i samband med att du bytte stereo? Kanske långsökt, men kan ju vara bra för att undvika onödigt rotande.

Annars borde det ju vara exakt likadant på våra tycker jag.
Hur går det?
Hade förpackningen till kablaget från Biltema liggande, det är Art. 31-543 (Volvo 94-), 89:90.
För att undvika missförstånd, jag har "pioneer-kontakter" på stereon, så jag har först det här Biltema som är Volvo -> ISO, sedan har jag ett ISO(hona) -> Pioneer som följde med stereon, alltså två konverteringar. Finns antagligen Pioneer-kablage som är direkt Volvo -> stereon men det kostar säkert en del.

Jag har originalstereon kvar, om du bor i närheten av Kristianstad kan du testa med den för o kontrollera om det är stereon som krånglar.
2444ever skrev:Hur går det?
Hade förpackningen till kablaget från Biltema liggande, det är Art. 31-543 (Volvo 94-), 89:90.
För att undvika missförstånd, jag har "pioneer-kontakter" på stereon, så jag har först det här Biltema som är Volvo -> ISO, sedan har jag ett ISO(hona) -> Pioneer som följde med stereon, alltså två konverteringar. Finns antagligen Pioneer-kablage som är direkt Volvo -> stereon men det kostar säkert en del.

Jag har originalstereon kvar, om du bor i närheten av Kristianstad kan du testa med den för o kontrollera om det är stereon som krånglar.
köpte samma isokablage som dig men utan nån skillnad. Det fanns med en rosa kabel som låg löst som inte används, används den på din?

jag hittar inte kablarna till antennstärkan bakom stereon, så får nog riva mig fram till den bak och försöka att ge den 12v på tändning där istället. Bifogar ett kopplingsschema.

Bild
Bild

16/1 radio
16/16 antennförstärkare
16/19 antenn
31/11 jord
23/417 förgrening

fattar dock inte vad de streckade ringarna är, ser ut som det skall va nån bygling där...

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]

Jag återkopplar. Vi packade fullt under insy[…]