- sön 19 jun 2011, 23:33
Det var länge sen jag bytte motorkuddar men om du lossar den lite kan du känna om du kan lyfta och hålla emot motorn med nåt sorts järn eller fälgnyckel eller nåt som tar spjärn i nåt för den hänger ju i de andra kuddarna oxå så det kan väl inte va så många kilon på en just. Undrar om jag inte tog en annan domkraft helt enkelt. Se upp så du inte klämmer dig bara. (detta gällde motorkuddar iofs men borde funka liknande..)
Pettson, när jag lägger i ettan och tvåan får jag vara lite mer känslig på foten än i andra bilar när jag släpper upp kopplingspedalen för annars rycker det i hela bilen, lite ocoolt, kan sånt bero på slitet momentfäste? För jag trodde sliten koppling el urtrampningslager men momentfästet skulle ju bli enklare att åtgärda...
Pettson, när jag lägger i ettan och tvåan får jag vara lite mer känslig på foten än i andra bilar när jag släpper upp kopplingspedalen för annars rycker det i hela bilen, lite ocoolt, kan sånt bero på slitet momentfäste? För jag trodde sliten koppling el urtrampningslager men momentfästet skulle ju bli enklare att åtgärda...
- By JohanES