NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Thanx! :-)-)

Ja, det var skönt att få med ABL för 4100 kr då jag senast som i förrgår både kollade Bygg din bil och aktuell prislista och där stod det 4100 kr.
Som jag har befarat samt läst även inlägg här på JagRullar så är Bygg din bil inte att lita på :???:

Tänkte även ta sportchassit men senaste vintern i minnet samt mindre bra väg upp till stugan i fjällen så kändes det inte riktigt optimalt.

Såg den app'n också, verkar vara en klockren app! Dock vore det en fördel om man hade en iPhone också :wink:

OM jag längtar, jisses säger jag bara! :D
Användarvisningsbild
av jonvon01
Bojjan skrev:Grattis!
Bra där med ABL!
Ångrar mig lite att jag inte valde till On-call nu när volvo släppt sin senaste Iphone-app, där man kan genom mobilen kolla värden(bensin olja felmeddelanden), låsa-låsa upp bilen, kolla var man parkerat på gps-karta, starta dieselvärmarn m.m. Men alla dom finesserna för 7.1k kan ju tänkas vara lite onödigt, men inte för en prylnörd ;)
Nu längtar du förmodligen lika mycket som jag ;)
Hej! Absolut, On-Call låter verkligen intressant tillsammans med nya Appen men tänk på att du då måste ha en uppgradera ljudanläggningen. Om du valt grundutrustningen måste du alltså lägga till ytterligare 4.1k till det du beskriver. Oavsett vilket så är det frestande... :)

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
av jonvon01
Kluster skrev:Thanx! :-)-)

Tänkte även ta sportchassit men senaste vintern i minnet samt mindre bra väg upp till stugan i fjällen så kändes det inte riktigt optimalt.

:D

Hej!

Ursäkta avstickaren från själva trådens rubrik men jag måste fråga...

Vad innebär det att välja sportchassi (pris m m)? Går det att välja till alla motoralternativen? Jag gick från en T5:a till DRIVe S/S och saknar T5:ans bättre respons och kontakt med vägen. Nu i nya bilen känns det lite slött och sladdrigt...

Mvh Jonas
av Kluster
jonvon01 skrev: Hej!

Ursäkta avstickaren från själva trådens rubrik men jag måste fråga...

Vad innebär det att välja sportchassi (pris m m)? Går det att välja till alla motoralternativen? Jag gick från en T5:a till DRIVe S/S och saknar T5:ans bättre respons och kontakt med vägen. Nu i nya bilen känns det lite slött och sladdrigt...

Mvh Jonas
Sportchassit innenbär en sänkning med 20mm och kostar 3000 kr enligt Bygg din Volvo.
Av vad jag har läst mig till är sportchassit valbart för alla motorer utom D2 och DRIVe, om jag tittar i MY12-broschyren. Tydligen är DRIVe-modellen redan "miljösänkt" för att optimera de aerodynamiska fördelarna.
av Kluster
Gjorde ett mindre tillägg i beställningen, lade till "Borttag emblem, baklucka".
av whoppi
Leverans v.30 nu....
Funderar ännu på takspoilern, det ser ju rätt snyggt ut med den. Men hur blir det med rostskyddet när man borrar i plåten -nån som vet?
av Kluster
whoppi, hur länge dröjde det från när du lade beställning innan du fick inloggningsuppgifter m.m till Min bil på Volvocars?
Eller får du info direkt från din säljare om leveranstiden?
av jumu01
Trevlig läsning med alla som beställt ny bil, dom som väntar och dom som fått sin.

Det som ingår i Classic momentum är ju något som triggar igång köplusten, efter att D4 bara finna i R-design och priset drar iväg rejält högt så återstår D3 alternativet, har sista veckan varit på Volvo och provat S 60 D5 och V50 D4 där S 60s motor var underbar men priset drar iväg över 300000 kr för kvarvarande -11 som finns osålda dessa har dumpats i pris med 50000 kr hos vissa återförsäljarer då dom vil ha plats för -12 D5 på 215 hk.

Nu är det ju ingen V 50 jag är ute efter utan siktet är en S40, satt med försäljaren och byggde ihop en D3 med Classic momenteum
med laminerade sidorutor, skinnklädsel Cacao (inte helt säker på detta än kanske grå men jag vill se cacao live först!) High Preformens
ljudanl, fast drag och med tanke på comforten så vill jag inte ha 17" fälgar utan är helt nöjd med 16", dieselvärmaren, stänkskydd och titanium grå (kännns lite bittert att flameco rött har utgått pga Japan, summa ~260 000 kr.

Det var inte roligt att värdera sin gamla bil den hade tappat över 60% av nyvärdet :shock:, tror nog at jag avavaktar till efter semestern innnan jag gör en ev beställning, skall dock fara iväg imorgon och provköra en D3 visserligen V50 men det är ju nästan liknade bil, försäljaren var själv lyrisk över denna motor men, men vi får se.

Polestar kommer nog inte att släppas till D3 för den kommer då att konkurrera med D4 och då kommer dom att sälja väldigt få exemplar av D4.

Då detta troligen är sista årsmodellerna för S 40/ V 50 kommer det att påverka beg.priset och vad kommer det för något 2013 detta gör en lite villrådig! ??:-/
av Kluster
jumu01, känns som ett vettigt val och utrustning gällande S40 Classic Momentum. Var också inne på klädseln Cacao först men det fick bli Läder Mörgrå istället.

Håller med dig, D4 R-Design är way too much i pris!
av jumu01
Hörde av en bakant som sa att mörk skinnklädsel och solig dag kan åsanka mycket varma säten. Vintertid så finns ju dieselvärmaren och elsitsvärmarer att tillgå. Calcite mörkgrå kan ju också vara ett alternativ, ser inte så tokig ut då sätena är ljusa och övre delen av innerdörren också ljus men att resten är mörkgrå då slipper man det solkiga intrycket ett hel ljus klädsel med ljus trummatta kan ge.
Tråkigt är att värmedämpande framruta inte finns som tillval för S40/V50 men det finns till S60 ej kollat upp V70. Men skinnklädsel skulle detta vara ett givet tillval.

Provkörde D3 idag inget att anmärka på.Vilken mjuk motorgång inga knackningar sonm den 4-cylidriga dieselspisen ger! Att jämföra med D5 är orättvist men en chippning så att man kunde få 163 hk som finns till S60 och V 70 skulle inte kännas helt fel!

Skall invänta tills 2012:orna dyker upp i bilsalongen skall då dit och ta del av olika läderklädslar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]