- fre 17 jun 2011, 23:33
#539720
Hej.
Kanske lite dålig rubrik, det är själva kontaktstycket(?) som ansluts på pluspolen som blir väldigt varm. Bilen hade stått sen i måndags, körde typ 2 km, där stod bilen i c.a 30 minuter, körde sen hem igen 2 km. Har problem med gasspjället så skulle koppla bort minuspolen över natten, då märkte jag att plus-anslutningen var väldigt varm, inte brännhet, men nära. Minuspolen var sval, batteriet svalt, allt runtomkring svalt. När jag kopplade bort pluspolen kändes det som att det inte kom från batteriet, pluspolen kändes ganska sval efter en liten stund medan plusanslutningen var varm länge efter. Kände en bit ner på båda plus-sladdarna (startmotor och säkringsdosan), de var svala en bit från batteriet.
Är detta normalt?
Batteriet är nyköpt och bra kvalité.
Ändrade rubriken från +-polen som kunde tolkas som plus- och minuspolen
Kanske lite dålig rubrik, det är själva kontaktstycket(?) som ansluts på pluspolen som blir väldigt varm. Bilen hade stått sen i måndags, körde typ 2 km, där stod bilen i c.a 30 minuter, körde sen hem igen 2 km. Har problem med gasspjället så skulle koppla bort minuspolen över natten, då märkte jag att plus-anslutningen var väldigt varm, inte brännhet, men nära. Minuspolen var sval, batteriet svalt, allt runtomkring svalt. När jag kopplade bort pluspolen kändes det som att det inte kom från batteriet, pluspolen kändes ganska sval efter en liten stund medan plusanslutningen var varm länge efter. Kände en bit ner på båda plus-sladdarna (startmotor och säkringsdosan), de var svala en bit från batteriet.
Är detta normalt?
Batteriet är nyköpt och bra kvalité.
Ändrade rubriken från +-polen som kunde tolkas som plus- och minuspolen
Senast redigerad av 2 2444ever, redigerad totalt 0 gång.
Historik: PV -60, 142 -71, 244 -82, 244 -88 (alltså årsmodeller)