- ons 15 jun 2011, 15:47
Nähä, så är det inte, för jag har kört 46000 mil med min 854 Turbo, och den AC-kompressorn morrar på ännu. Jag har fått shimsa om kopplingen, då spelet blev för stort, byta förångare och torkfilter (men inte förrän efter 35000 mil) och bytt kondensor (rådjur - den läckte inte, men fick en bra smäll så expertisen menade att det vara bara en tidsfråga, och en rätt kort sådan, innan den skulle börja läcka).
Men kompressorn pumpar alltså än. 945:an har för övrigt gått 32000 mil, och jag tror inte det bytts kompressor på den heller. Den har jag dock inte haft sedan den var ny, så där vet jag inte säkert. Däremot får man byta rör och slangar stup i kvarten på den konstruktionen, om man vill att AC ska fungera.
Men kompressorn pumpar alltså än. 945:an har för övrigt gått 32000 mil, och jag tror inte det bytts kompressor på den heller. Den har jag dock inte haft sedan den var ny, så där vet jag inte säkert. Däremot får man byta rör och slangar stup i kvarten på den konstruktionen, om man vill att AC ska fungera.
Anders, XC90 D5 AWD Inscription 2019.
- By JerkerT