Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av turbo t5
Hej. Nu är det dax o köpa nya bromsskivor till våran v70n t5 för dom gamla har blivit skeva. Så jag undrar om det är nån här på forumet som har erfarenhet av skruvat eller vparts bromsskivor och bromsbelägg? Vad är det för kvalitet på dom?
eller finns det några andra ställen man kan köpa ifrån som har bra grejer och bra priser
av Kojje
Var också inne på Vparts bromskit förra året när jag skulle byta och fick efter en del sökande fortfarande inget bra svar då det var runt 50-50 på dom som var missnöjda och dom som var nöjda så det kändes lite som biltemas betyg ofta kan vara en del nöjda andra missnöjda,jag orkade inte ta reda på min egen uppfattning utan köpte Brembo skivor slitzade fram och släta bak samt EBC belägg och är helnöjd med detta fick även beröm för att bromsarna tog mycket bra och jämnt på besikntingen.
av Totte_T6
turbo t5 skrev:Hej. Nu är det dax o köpa nya bromsskivor till våran v70n t5 för dom gamla har blivit skeva. Så jag undrar om det är nån här på forumet som har erfarenhet av skruvat eller vparts bromsskivor och bromsbelägg? Vad är det för kvalitet på dom?
eller finns det några andra ställen man kan köpa ifrån som har bra grejer och bra priser
Har kört med biltemas sport skivor som är borrade/slitsade under en tid (ca: 2år) och bytte nyligen dessa fram,
det har inte varit utan problem den högra skivan så har slitsarna fyllts igen med antingen smält metall eller likn.
för det är hårt som fan.
ska undersöka noggrannare och testa med körnare vad det är för någe som fyllt slitsarna.

Den vänstra skivan hade klara tecken på ytskikts fällning i centrum av slitytan med durrande broms som resultat.
Tror nog att att stål kvalite'n inte håller måttet, de har nog smält ner ett o annat skrot i "smeten" för att hålla priset lågt.

Har lovat skicka några bilder till snubben som jag köper mina sintrade bromsbelägg så får han bilda sig en uppfattning.

Nu har jag köpt v-parts slitsade sport skivor så får man se om dessa pallar med en T6'a i full galopp :)
håller som bäst på o köra in skivor/belägg men än så länge är det mycket mjuka o fina bromsar!
Användarvisningsbild
av turbo t5
Biltema har så varierande kvalite på sina grejer så där ska jag inte köpa i från. Men jag funderar att köpa i från skruvat för dom har bra priser på bromsskivor fast det har ju v-part ochså.var på mekonomen och fråga pris och dom skulle ha 4400 för standard bromsskivor och belägg runt om och för sportbromsar 7800 :oops:
av Provocative
Om du bara ska ha standardskivor så kan jag rekomendera Biltema även till en T5:a. Det är samma skivor på alla V70, orginal. Biltemas skivor köps från samma ställe som Volvo orginal. Du får bara en kassare kartong. Ska du satsa på sport..... Radera då Biltema från navigatorn.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har köpt en hel del skivor från skruvat till olika Volvos och de har fungerat fint. Senaste omgången bakskivor till min V70 var till och med lackade i centrum som orginal, vilket många billigare inte är.

/Martin
Användarvisningsbild
av turbo t5
Då blir det nog att beställa från skruvat ,skivor runt om med belägg skulle gå på ca 2900 med våran rabbat så det är ca 1500 biligare en mekonomen och det gör ju inget att få 1500 mer i semesterkassan :D och handbromsbackarna ska jag köpa i från volvo har jag läst dom har visst bäst passform..
av Cedrix
10% rabatt har vi medlemar av Jagrullar forumet på Skruvat.se
skriv bara "jagrullar" i rabattkod fältet

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]