turbo t5 skrev:Hej. Nu är det dax o köpa nya bromsskivor till våran v70n t5 för dom gamla har blivit skeva. Så jag undrar om det är nån här på forumet som har erfarenhet av skruvat eller vparts bromsskivor och bromsbelägg? Vad är det för kvalitet på dom?
eller finns det några andra ställen man kan köpa ifrån som har bra grejer och bra priser
Har kört med biltemas sport skivor som är borrade/slitsade under en tid (ca: 2år) och bytte nyligen dessa fram,
det har inte varit utan problem den högra skivan så har slitsarna fyllts igen med antingen smält metall eller likn.
för det är hårt som fan.
ska undersöka noggrannare och testa med körnare vad det är för någe som fyllt slitsarna.
Den vänstra skivan hade klara tecken på ytskikts fällning i centrum av slitytan med durrande broms som resultat.
Tror nog att att stål kvalite'n inte håller måttet, de har nog smält ner ett o annat skrot i "smeten" för att hålla priset lågt.
Har lovat skicka några bilder till snubben som jag köper mina sintrade bromsbelägg så får han bilda sig en uppfattning.
Nu har jag köpt v-parts slitsade sport skivor så får man se om dessa pallar med en T6'a i full galopp :)
håller som bäst på o köra in skivor/belägg men än så länge är det mycket mjuka o fina bromsar!