Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Imorse så när jag hade larmat av bilen som vanligt och öppnade dörren och satte mig i bilen så efter ca 1min så aktiverades bara signalhornet för larmet. Testade att sätta i nyckeln o starta bilen men det gick inte att få tyst på det. Gick ur bilen o aktiverade larmet igen, men det hjälpte inte. Efter ca 1min så tystnade det, men det startade efter någon minut igen. Jag fick inte stopp på det så jag skulle skruva av batteriekabeln men det hjälpte ju inte. (Tänkte inte på att signalhornet för larmet har eget batteri) :D Mina grannar var nog inte så glada. Men efter en stund så tystnade det helt så jag kom iväg till jobbet. Trodde att problemet hade försvunnit, men efter det att bilen hade stått hemma ca 1 tim så började det igen. Plockade ut säkringen som sitter i motorrummet som skall vara till signalhornet för larmet. Hoppas det blir tyst nu. är det någon som vet vad detta kan vara? Bilen är en S40 2.0T -00

Mvh
Bertil
Om du hittar felet så skriv gärna hur du löst det! Har nämligen haft ett liknande problem, fast bara när det är minus grader ute :???: .

Min började larma på natten, när man kör, på parkeringar, hela tiden så fort det var kallt ute, ibland räckte det att stänga av och gå ur och fjärrlåsa bilen och låsa upp igen. Men ibland så slutade det när jag tog upp motorhuven och ibland höll den på så länge som den ville.

Jag kopplade till och med ur larm enheten, men det startade endå :( . Dock så sa tidigare ägaren att han hade installerat ett extra larm på bilen men jag vette fan :)

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]