Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
En porsche är ju en sportbil anpassad för dagligt bruk medan ferrarin är en monacokryssare som även går att ta till banan. Det skulle du göra alldeles rätt i semmelman och det är även det val jag skulle göra om jag snavade över en ansenlig summa.
av semmelman
Byter lite inriktning... finns det nån som åkt i en Porsche nån gång, kan man åka bekvämt i en sån säg 40 mil utan hörselskydd, intercom och njurbälte? Eller ska man titta på SLK 200-350 då istället?

En trist tanke... hade jag aldrig köpt alla bilar jag köpt i historien och gått back många flera tusen på varenda en så hade jag haft till en ny Porsche nu säkert... :(
Användarvisningsbild
av Ticken
Beror på. Jag har både åkt nyare GT3.. I den åker man hur fint som helst och den går faktiskt förvånande bra. Det är en trevlig bil med comfort & prestanda.
Å andra sidan har jag också åkt (och kört) 911 från 1980 med koni-dämpare osv.
Den var nog det roligaste jag kört, men å andra sidan var det som att bli våldtagen av bilen varenda sekund. Och jag älskade det.

/Ticken
av semmelman
I typ en vanligare Carerra kan man prata med varandra i motorvägsfart typ 130 utan att höja rösterna tro?

Jag vill ha den för att glida lite och imponera samt ibland busåka lite, men inte så mycket det senare. Å så förstås för att ta mig A – B ibland oxå...
av semmelman
Vill ta tag i denna angelägna fråga igen, nyfiken på kvalitetsaspekten, hur skulle man rangordna dessa kvalitetsmässigt (rost, mekanik etc) av dessa: BMW Z4 och Audi TT samt Mercedes SKL 200-350 av senare samma årsmodell? Främst undrar jag mellan BMW och Audi då jag uppfattar dem rätt likvärdiga? (för jag förutsätter att Porsche leder ligan men det är ju lite annan prisklass)
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]