Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ge fan i tutan bara så... :D
Nä skojar, har du samma ljud om du stänger av fläkten helt?
Hade det vart en gammal bil hade jag hällt vatten på generatorremmen och provkört men tror inte det lutar åt det men kanske.

F ö tycker jag att motorljudet är lite underligt, i mina öron låter inte motorn helt frisk men det kanske bara är upptagningen som premierar däckljud eller nåt. Jag kan ha fel då jag inte är någon expert och inte ens äger nån s70 men aldrig åkt i en volvo som låtit så, men som sagt det kanske bara är mikrofonen.
semmelman skrev:Ge fan i tutan bara så... :D
Nä skojar, har du samma ljud om du stänger av fläkten helt?
Hade det vart en gammal bil hade jag hällt vatten på generatorremmen och provkört men tror inte det lutar åt det men kanske.

F ö tycker jag att motorljudet är lite underligt, i mina öron låter inte motorn helt frisk men det kanske bara är upptagningen som premierar däckljud eller nåt. Jag kan ha fel då jag inte är någon expert och inte ens äger nån s70 men aldrig åkt i en volvo som låtit så, men som sagt det kanske bara är mikrofonen.
Ja det är samma ljud om fläkten är på 0
Motorn är helt frisk, det är obalans och JÄTTE dåliga däck bak som gör att bilen både går och låter som en traktor. Letar nya så jag är medveten om felet.
Om det hade varit generatorremen hade det väll låtit hela tiden? det låter inte så om jag står still och varvar mycket. Det är när jag åker rätt fort oavsett varvtal... Kanske fartvinden eller nått sånt där börjar jag tänka på.
kolla listerna runt vindrutan

hadde ett liknande ljud på en 945a ja hadde då va listen dålig över rutan.

men om du säger att de låter under instrumenten kanske kan vara nån av alla kabel/slanggenomföringar?

va händer om du sätter acn på "rec" slutar de då, tänkte att de kanske va nåt me spjället som tar in luften i bilen

låter nästan som du har ett dåligt hjullager åxå
figge77 skrev:kolla listerna runt vindrutan

men om du säger att de låter under instrumenten kanske kan vara nån av alla kabel/slanggenomföringar?

va händer om du sätter acn på "rec" slutar de då, tänkte att de kanske va nåt me spjället som tar in luften i bilen

samma ljud hade min bror på sin volvo v70..... det va listerna vid fram rutan som spökade. kolla dom
figge77 skrev:kolla listerna runt vindrutan

Ska kolla det där med vindrutan, det har inte betydelse hur acn står ..
semmelman skrev:På min förra renault så visslade det om antennen på taket om den var vinklad rakt uppåt, innan jag kom på vad det var för ljud så trodde jag det kom från ett sprucket frontglas på de där ljusen under kofångaren... men det var bara antennen. :D
Det skulle jag ju faktiskt kunna kolla, sänka ner den elektriska antennen, låter dock framifrån men kan ju testa!
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]