Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag har sett att det eventuellt finns automatisk avbländning på 850, Nyfiken på hur det funkar. Har knappen under regleringen av instrumentbelysningen med saken att göra, när Jag vrider på den lyser en gul lampa i instrumentet.

En sak till, Kan man lyfta bilen i tvärbalken alldeles innanför bakre kofångaren?
av T-rex
Automatisk avbländning har jag aldrig hört talas om på 850, möjligtvis som extra tillval. ang tvärbalk, menar du då dragkrokens balk (om du har sån) :oops:
Om ja så kan du lyfta i den.
Senast redigerad av 1 T-rex, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Alfredo skrev:Jag har sett att det eventuellt finns automatisk avbländning på 850, Nyfiken på hur det funkar. Har knappen under regleringen av instrumentbelysningen med saken att göra, när Jag vrider på den lyser en gul lampa i instrumentet.

En sak till, Kan man lyfta bilen i tvärbalken alldeles innanför bakre kofångaren?
Lite märkligt att inte alla med körkort hört talas om den ORANGEA lampan som tänds i instrumentet när man trycker på den knappen?
Alla just med körkort borde vara utbildade i att man enligt lag har den färgen på belysningen på DIMLJUS kontrollampa. Som i det här fallet tänder bakre dimljuset.
Jag blir lite rädd när jag tänker på alla ensamna orginalhandböcker som måste finnas dumpade i vårt avlånga land använda som bokstöd eller att palla upp soffan med istället för att få se dagens ljus då och då ifrån ett mysigt handskfack av en undrande bilägare.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag läste något om denna avbländning i forumet.
Vad gäller Min handbok som finns i bokhyllan men den är på Italienska som inte Jag fattar mer än att titta på bilderna!
Men är glad över att Jag nu vet att det finns dimljus som Jag har saknat.
av semmelman
Automatisk avbländning är skit tycker jag, alla fall den som sitter i nyare Passat, bakåtbilden blir lite grönare och visst den kanske mörkar bilden lite men inte i närheten av en vanlig gamma hederlig vinkling upp mot innertaket av spegeln gör. Tror spegeln innehåller nån vätska med kristaller eller nåt som ska reagera på ljus och då reflekterar mindre. Men funkar dåligt alla fall på de två passater jag kört.

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]