Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noz
Halloj.

Har en volvo 850 vilket är det absolut lättaste sättet att se om någon lyhftare är dålig?
någon osm kan hjälpa mig? :D
av *pettson*
Noz skrev:Halloj.

Har en volvo 850 vilket är det absolut lättaste sättet att se om någon lyhftare är dålig?
Tja.. du får demontera samtliga och sen sätta upp dom i ett skruvstycke. Där får du pressa ihop dom lite grand (inte stenhårt) Den som läcker är dålig.
Men inte ens det är en garanti för att andra är helt tysta.
Man brukar därför montera kompletta satser av tryckare (servicesatser) så alla är bra, då det ändå är ett storjobb att byta.
av Noz
*pettson* skrev:
Noz skrev:Halloj.

Tja.. du får demontera samtliga och sen sätta upp dom i ett skruvstycke. Där får du pressa ihop dom lite grand (inte stenhårt) Den som läcker är dålig.
Men inte ens det är en garanti för att andra är helt tysta.
Man brukar därför montera kompletta satser av tryckare (servicesatser) så alla är bra, då det ändå är ett storjobb att byta.

Jag har egentlige inga planer på att göa detta.Jag ska sälja bilen och har en köpare på den som varit här och kollat 1gång.Det finns en trasig avgasventil på bilen och igår kl 23.00 ringer snubben som ska köpa bilen och säger att ska han såg när han var hit och kollade på bilen att lyftarna var dåliga,därav min fråga hur man enklast kan se det.Han har inte skruvat på bilen uan endast kollat på den,tycker det hela verkar väldigt konstig om han kunde se detta genom att bara stå och titta.Så tror bilen snällt får stå kvar på gården tills jag har tid att byta avgasventilerna.. Tack för ditt svar

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]