Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nej!! Ge inte bilen till någon annan, fixa själv!!
Det tar dig en dag om det är första gången du skruvar någonsin. Efteråt kommer du känna dig odödlig!
Förstår om man lämnar bort bilen för att byta koppling osv men bromsar, det är någonting bland det lättaste du kan göra själv. Det är en mycket skönare känsla efteråt!

Sen om du har ett ok som ligger på hela tiden ska du nog inte köra så långt. Risken finns att bromsvätskan börjar koka, ligger du då i nedförsbacke med kraftig högersväng lär du få byta mer än bara oken.
av 2444ever
jockemustafa skrev:...
Sen om du har ett ok som ligger på hela tiden ska du nog inte köra så långt. Risken finns att bromsvätskan börjar koka, ligger du då i nedförsbacke med kraftig högersväng lär du få byta mer än bara oken.
Hmm, hade ok som låg på för ett tag sen, luktade bränt, vad är det mer som kan skadas?

Sent from my mobil
av karren
Japp, då var problemet löst.
Det yttre bromsbelägget hade fastnat (gick inte tillbaka). Därav skakningarna. Bytte belägg och sen var det klart! Bromsskivan var fin, konstigt nog. Oket var helt okej så behövde inte ens byta det. Nu går bilen mjukt och fint igen!
Stort tack för hjälpen, jag kommer definitivt att fortsätta titta in på detta forum - det är det värt! Särskilt tack till Bodhii som hittade problemet!
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]