- mån 06 jun 2011, 19:52
God kväll! Är nybliven medlem och Ägare till en V50 t5 -05. har haft bilen i ca 1 månad och den var nyservad när jag köpte den och har gått 14000 mil. Tycker det är mycket koksavlagringar när man lyfter på oljelocket och tittar ner i ventilkåpan. Vevhusventilationen verkar också ok(kände med tummen i hålet till oljestickan och det var bra sug där)Har förstått att det är longlife olja och många mil mellan servicarna och småkörning som ställer till det. Har själv alltid servat mina bilar vid 1000 mil vare sig det behövs eller ej.Även att oljan är 200 mil gammal så vill jag rensa ut lite gammal koks så jag Köpte 2 nya oljefilter och 6 liter Rusta Olja Pennasol Super Pace helsyntet för 400 spänn bara för att skölja ur motorn ihop med Omega 907. Har kört CrC Engine Flush i många av mina gamla bilar med gott resultat så jag tänkte prova Omega denna gång. satt för en stund sen på internet och kollade för skojs skull på Klassningen på oljan. det verkar ju faktiskt vara en jävligt bra olja!! på hemsidan skriver dom i produktbladet att den är 100% Syntetisk. Funderar ju nästan på att köpa en omgång till och slå i den efter utrensningen
Pennasol Super Pace
5w-40 Helsyntet
API SM/CF
ACEA A/3B3 A3/B4
Hur kommer det sig att dom kan sälja en sån bra olja så billigt?? kan denna olja kanske säljas under nåt annat känt märke med flashig etikett fast med 3 ggr så högt pris?
Mvh/fredrik
Pennasol Super Pace
5w-40 Helsyntet
API SM/CF
ACEA A/3B3 A3/B4
Hur kommer det sig att dom kan sälja en sån bra olja så billigt?? kan denna olja kanske säljas under nåt annat känt märke med flashig etikett fast med 3 ggr så högt pris?
Mvh/fredrik