- mån 06 jun 2011, 00:28
Hej!
Jag är helt ny här och precis blivit ägare av en S40 T4 -02 som gått 18k.
Bilen är trimmad, förmodligen steg 3 för den går som s***an!.
Jag har läst forumet för att hitta e.v svar på ett problem men kan inte hitta något som stämmer exakt överens med mitt problem.
Bilen går kanonfint, rent, jämnt och uppför sig fullt normalt...men...
På tomgång och när motorn inte är belastad, alltså om jag står still, rullar eller kör i jämn hastighet så uppstår ett väldigt metalliskt - knackande/skramlande ljud som är väldigt påtagligt på höger sida, alltså kamrem sidan.
Jag tror inte att det är ventiler eller krökt stake för det låter inte hela tiden och det försvinner så fort jag gasar på lite och sätter motorn i spänn, om man så säger.
Tyvärr har jag ingen video att ladda upp men ljudet är väldigt påtagligt och låter precis som om något skulle sitta löst och slamra metall mot metall.
Någon som har en blekaste om vad detta kan vara?
Är väldigt tacksam för svar.
Mvh.
Jag är helt ny här och precis blivit ägare av en S40 T4 -02 som gått 18k.
Bilen är trimmad, förmodligen steg 3 för den går som s***an!.
Jag har läst forumet för att hitta e.v svar på ett problem men kan inte hitta något som stämmer exakt överens med mitt problem.
Bilen går kanonfint, rent, jämnt och uppför sig fullt normalt...men...
På tomgång och när motorn inte är belastad, alltså om jag står still, rullar eller kör i jämn hastighet så uppstår ett väldigt metalliskt - knackande/skramlande ljud som är väldigt påtagligt på höger sida, alltså kamrem sidan.
Jag tror inte att det är ventiler eller krökt stake för det låter inte hela tiden och det försvinner så fort jag gasar på lite och sätter motorn i spänn, om man så säger.
Tyvärr har jag ingen video att ladda upp men ljudet är väldigt påtagligt och låter precis som om något skulle sitta löst och slamra metall mot metall.
Någon som har en blekaste om vad detta kan vara?
Är väldigt tacksam för svar.
Mvh.
Bättre att pissa i en stupränna än att stupa i en pissränna....