Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TobbeL
På fas 2 (åtminstone min 2.0T) sitter det spärrar på nederdelen av knoppen som man ska trycka in, sen går den att dra loss den relativt lätt. Du kommer förstå vad jag menar när du tagit av damasken.
av Uninium
Med tanke på att du har renaultlådan i din så är det säkert inte samma konstruktion på din.

Kolla på nordicx40 om d finns nån tråd.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av idisaster
unlock26 skrev:Med tanke på att du har renaultlådan i din så är det säkert inte samma konstruktion på din.

Eh jag har ingen renaultlåda i min, det är 1.8an.
av Uninium
idisaster skrev:
unlock26 skrev:Med tanke på att du har renaultlådan i din så är det säkert inte samma konstruktion på din.

Eh jag har ingen renaultlåda i min, det är 1.8an.
Jo det har du,på FasI så är det bara vi med turbo som har volvolåda.
Användarvisningsbild
av pnilz
Hehe lite svårt att se på bilden, men har man en spak som backen ligger längst upp till vänster med en ring man måste lyfta, har man renaultlåda, M56 har backen ner till höger.
Användarvisningsbild
av idisaster
pnilz skrev:Hehe lite svårt att se på bilden, men har man en spak som backen ligger längst upp till vänster med en ring man måste lyfta, har man renaultlåda, M56 har backen ner till höger.
Då är jag stolt över att säga att jag har Renault-låda!!! :oops: Iaf, skit samma. Frågan kvarstår: Hur få lös knoppen?

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]