Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
s6025t skrev:Det är samma standardutrustning i My11 o My12 plus att 12:orna har nyckelavstängd airbag som standard vilket kostade 600 till my 11.Chassit är valbart utan pristillägg (touring eller sportchassi)
Vet du att det är så? På bygg min bil är touring (komfort) standard och sport (som heter standard?) tillval för 5000kr?
Min säljare verkar inte veta och jag som också fått min bil ändrad till en my12 blir lite orolig att få komfort när jag vill ha sport...

Vad gäller priset så skiljer det ju inget för oss som beställt T3 momentum (annat än om det nu inte är sportchassi!?!?) förutom att man inte får Njord på köpet.... men de förhandlade jag bort mot Sleipner 18" ändå och fick dessutom bra rabatt (tycker jag). Men jag förstår att många blir besvikna även om det ju var ganska väntat och dessutom diskuterades en del på forumet att det nog skulle komma att bli så.
av perhall
Volvo har inte glömt att du ska ha sportchassit... ganska ovanligt numera att det kommer felspecade bilar från fabriken!
Har för mig att för MY12 får man välja sport- eller komfortchassi för S60 men på V60 är sportchassi tillägg... lite märkligt
PH
av grålle1
Såg nu att det var ändra på bygg min bil..... nu är det automatisk nivåreglering som kan väljas till för 5000kr i den rutan som standardchassi var häromdagen.... och touring (komfort) går att välja till (utan kostnad) men är inte valt från början!!
Användarvisningsbild
av Guligan
Mjukisdjur skrev:" Jag har svårt att se varför de sänkte alls för bilen sålde ju som smör...
Njae, det är väl just det den inte gjort. S60/V60 har inte alls motsvarat (de kanske för högt ställda) försäljningsmålen.
Därför sänker man priset.
av perhall
På nåt sätt märkligt att Volvo sänkt priserna till Skoda/Citroën-nivå. Passat är dyrare. Allmänhetens uppfattning är nog ändå att en ny V60 är en lite coolare bil än en Passat Variant... men det kanske ändras. Redan när jag köpte min V70 MY11, innan de sänkte priset 22000, tyckte jag att den var billig... till skillnad från när man köpte nya Volvobilar kring år 2000, då var de lika dyra som en Audi ungefär./PH
Användarvisningsbild
av Guligan
VPS (svenska generalagenten) är livrädd för VAG-gruppen som ju tagit en del marknadsandelar. Prisdumpning tror man är receptet för att komma upp till 20% marknadsandel igen.

SAAB har ju minskat sin m-andel från 8% till 2% på ett par år. Verkar som deras kunder i stället valt VW/Audi eller möjligtvis BMW som ju även dem ökat. Inte för att jag trott att en SAAB-fan någonsin frivilligt skulle köpa Volvo... :wink:
av riha
perhall skrev:På nåt sätt märkligt att Volvo sänkt priserna till Skoda/Citroën-nivå. Passat är dyrare. Allmänhetens uppfattning är nog ändå att en ny V60 är en lite coolare bil än en Passat Variant... men det kanske ändras. Redan när jag köpte min V70 MY11, innan de sänkte priset 22000, tyckte jag att den var billig... till skillnad från när man köpte nya Volvobilar kring år 2000, då var de lika dyra som en Audi ungefär./PH
Enligt volvo och dess ÅF så konkurrerar inte S/V60 med Passat.
Passat är enligt olvo en större bil som konkurrerar med V70. Så då är det väl rätt rimligt också att S/V60 är billigare än Passat.
Sen att det kanske är så att folk i allmänhet tror att passat och S/V60 konkurrerar och då kan man ju anse att S/V60 är konkurrensmässigt prissatt.
av viktore
Guligan skrev:
Mjukisdjur skrev:" Jag har svårt att se varför de sänkte alls för bilen sålde ju som smör...
Njae, det är väl just det den inte gjort. S60/V60 har inte alls motsvarat (de kanske för högt ställda) försäljningsmålen.
Därför sänker man priset.
Citerar Stefan Jacoby appropå att Volvo nyanställer:
"För närvarande säljer vi allt vi kan tillverka av Volvo XC60, V60 och S60."

Verkar som att du sitter på andra siffror än Jacoby? :lol:

http://di.se/Default.aspx?tr=288989&rlt ... anguage=sv
av vicster
... "och för att göra detta sänker vi priset" forsätter kanske Jacoby när kameran stängts av. Eller varför skulle de annars sänka priset på något som säljer sig självt?

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]