- sön 05 jun 2011, 12:42
Med tanke på att nån ska tanka bilen och har lön för det, så tja, jag ser nog heller att jag sparar in de pengarna.
Men många här verkar ju tycka det är okej att jobba helst utan lön för säljare, undrar hur många av dessa som själva skulle gå till jobbet om de inte tjänade på det. Nej visst, då är det ju en själv det gäller, en heeelt annan sak.
??:-/
Momentum skrev:Ja, och det är ju du som får betala för det, tro inget annat.Guligan skrev:Tycker det är lite märkligt att förvänta sig fulltankad bil vid nyleverans. Det är väl inte så svårt att räkna ut vem som får betala den extra bränslekostnaden plus arbetskostnad i slutändan. Bruttovinsten för nybilsförsäljning ligger generellt på mellan 6-7 %, och när kostnader tagits för löner till sälj- och leveransavdelning, marknadsföring, lokalkostnader, utbildningar etc etc så kan en full tank bränsle i praktiken avgöra om affären fick röda eller svarta siffror.å fan - det är av ren välgörenhet som man säljer bilarna - man gör bara en tusenlapp i vinst på bilen
Då borde min ÅF vara i konkurs redan, alltid full tank vid nybils köp, alltid en gratis lånebil vid service/verkstadsbesök, inga problem att låna demobilar i några dagar
Med tanke på att nån ska tanka bilen och har lön för det, så tja, jag ser nog heller att jag sparar in de pengarna.
Men många här verkar ju tycka det är okej att jobba helst utan lön för säljare, undrar hur många av dessa som själva skulle gå till jobbet om de inte tjänade på det. Nej visst, då är det ju en själv det gäller, en heeelt annan sak.
??:-/
XC70 D5 Aut - MY11
Pyscha 205 Mi16 - Rejsbil
Pyscha 205 Mi16 - Rejsbil