Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja ganska ofta när man kör bakom en halvny Volvo ser man att det hänger ner nånting på insidan av bakhjulen, en flärp eller nåt, ca fem cm från hjulet, hänger ner en sex-sju cm, tre-fyra cm brett, typ, ibland kan det bara va på ena sidan så det kan inte va nåt som ska va så, men vad är det för nåt?
Ha ha ha... jag har länge funderat på detta också men inte fått ur tummen att faktiskt fråga om saken. Det är inte alla man ser det på. Man kan köra bakom en massa V70 av samma modell men man ser det bara på vissa. Kan det vara nivåregleringen? Fast jag har ju det på min och det är inget som hänger ned på den. Jag har nog bara sett det på V70N-modellen.
finns en hel del skrivet om problem med skit på insidan av bakfälgar fastfrysning MM.
det blir bättre med flärparna. var standard på första S80. togs antagligen bort (troligtvis) för att minska luftmotståndet?
Isak
de gör iallafall nytta. vet inte vad Ilersof har för något? de vanliga är handflata storlek o är vanligast kostar ca 150 sek
Isak

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]