Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av winston
Biltemas högtalartyg finns i 3 färger. Mörkgrå nr 31-400, ljusgrå 31-401, svart 31-487. Storlek 200x142 cm, räcker till taket utan problem. Tyget är lite luddigt och elastiskt så det är lätt att limma. Jag har monterat på 2 bilar med den ljusgrå färgen. Inga problem med att limmet tränger igenom tyget. Spraya rikligt på pappen och tyget, en halva i taget, lägg på tyget, gör sedan likadant med andra halvan, var helst två när tyget skall läggas på pappen.
Användarvisningsbild
av Annnan
winston skrev:Biltemas högtalartyg finns i 3 färger. Mörkgrå nr 31-400, ljusgrå 31-401, svart 31-487. Storlek 200x142 cm, räcker till taket utan problem. Tyget är lite luddigt och elastiskt så det är lätt att limma. Jag har monterat på 2 bilar med den ljusgrå färgen. Inga problem med att limmet tränger igenom tyget. Spraya rikligt på pappen och tyget, en halva i taget, lägg på tyget, gör sedan likadant med andra halvan, var helst två när tyget skall läggas på pappen.
OK, men ingen av färgerna är ju aktuella i vår bil.... den är guldfärgad på utsidan och allt (så gott som) på insidan är beige, så det skär sig en smula med svart eller grå nyanser i taket. Det måste nog vara beige.

Så frågan är om det går att få dit originaltaket på nåt vis?

Tvättar man i praktiken aldrig bilen ligger a[…]

Värde på på min V60

Nu är det dags att uppgradera till en nyare V[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]