Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

http://www.lindqvist-msk.com/proddet.asp?ugrp=3005

Hej.

Tänker köpa mig en ny uppsättning med lednycklar 8mm-23mm.

Har redan några stycken väldigt gamla Bacho (40-50 år som jag fått ärva) i verktygslådan som är väldigt bra/sköna att arbeta med.

Vad tycker ni om lednycklarna jag länkat till? 1536:- ink moms kostar ju 8st och det betalar jag gärna om kvaliteten är någorlunda på dessa.
Senast redigerad av 1 jojjeblom, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har lite blandade lednycklar både från gamla Bacho, Kamasa, SnapOn och ett par utav Biltemas billigare som inte ser ut som regnbågen och jag måste säga att Biltemas håller förvånansvärt bra kvalitet med tanke på att dom kostar max en tredjedel av någon av de andra. Kamasa tycker jag nog annars är rätt vettiga.

/Thomas
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Klämde och kände på några Tengtools lednycklar på lokala järnhandeln men blev inte så imponerad då priset började på ca:250:- för 10-11mm.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Ska ta en sväng om Swedol också och kolla deras sortiment (Facom/Ampro mm) av lednycklar, har några av deras Ampro blocknycklar och dom tycker jag är okay.
Användarvisningsbild
av Ticken
Fluffen skrev:Jag är ett stort fan av kamasa handverktyg. :D
Köp deras lednyckelsats från kamasa och komplettera med de du vill ha extra. :-)-)
Inte för att det var det som TS frågade om, men jag bytte till mig en sån där fet kamaza låda med en massa verktyg i. Spärrskaftet höll i 1timme.. Total katastrof dåligt..

Dock så använder jag fortfarade lednycklarna som hängde med, så dom kan jag inte säga något dåligt om.

Hade jag köpt nytt idag så är det biltema som gäller. Garanti om det pajjar ffs!

/Ticken
av *pettson*
Biltemas polerade serie håller mycket hög kvalitet. Har använt dom nu i 4år i stort sett dagligen. Vet om företag som använder dom också.
Naturligtvis förutsätter det att man vet när en lednyckel ska användas och inte. Det är ju så att saker ska ju användas till det dom är konstruerade för.
Dom flesta skador på verktyg iallafall jag sett som lärare är att man just inte vet när och hur verktyg ska användas.
Istället för att använda dragskaftet med förstärkt hylsa när man lossar nån större mutter eller bult, så tar man vanliga tunnväggiga hylsan på dragskaftet, eller lednyckeln och ett rör som förlängare. Det gör att verktygen utsätts för krafter som dom aldrig någonsin varit dimensionerade för, men istället för att man erkänner sitt eget fel så är det ren skit från den som säljer dom oavsett märke. Sen finns det några *högkvalitetsmärken* som enligt sej själva gör just endast högsta kvalitet, där man får jack i avbitarens käftar av najtråd, där käftar går av annars, där räfflorna i polygriperna försvinner vid andra användningen. Borr som istället för att göra hål i det du borrar i, rätar upp sej så dom inte är skruvade längre (vilket har hänt mej med 5 borr från kamasa)
Hursomhelst, jag använder både blocknycklarna upp till 25mm och lednycklarna nedan från samma serie
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... klar-6-st/
Rekommenderar även ringspärrnycklarna som förvisso är lite vassa i handen jämfört med lite andra, men som håller hög kvalitet och inte kostar multum.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]