Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nightrunner
satte ihop bilen nu ikväll och när ja provkörde den så hade jag bara 0,7 i laddtryck, den e chippad och laddade 1,2 innan vi rev bilen,

va kan ha hänt?? den går jämt å fint annars,,
av nightrunner
redan gjort,, vad e de for grej som sitter på röret mellan lmm och turbon?? den sitter nere vid turbon och de sitter en kontakt till den och en grövre och en tunnare slang,,
av nightrunner
eller kan de ha att göra med att jag inte hade kopplat in hastighetsmätaren vid provkörnings tillfället?? tänkte om den skickade nån signal nånstans att nått inte svarar??
av *pettson*
Fråga dej själv om wgn påverkas av ett lådbyte? Är det rimligt att turbons styrning är kopplad mekaniskt till växellådan?
Det finns ju några alternativ, som att du lossat slangarna till magnetventilen och kanske inte satt dom på rätt plats vid återmonteringen?
Kanske inte fått i kablaget till magnetventilen? Är slangarna åtdragna till luften? Det finns massor med alternativ.
av nightrunner
nä klart så lät de dumt de ja skrev,, man va vet man magnetventilen är de den som de sitter en kontakt på och en slang går till WG och en till insugsröret efter lmm ochden sista ser ut att sitta på turbinhuset ??
av nightrunner
ok,, ska kika på de den då, men knepigt att den gick som den skulle innan och nar ja skulle provköra så gick den som om den vore org,, :(
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]