Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Just den kärran kommer jag hålla ögonen ordentligt på i alla fall.
Får den plötsligt nylackade fina 960-lister så ska det till mycket för att de ska ha kommit dit på hederlig väg.
Försökte lirka ur killen lite info via ett fejkat facebookkonto, men han gav en så rimlig förklaring att jag får avskriva honom.
Det matchade bra med gamla forumsinlägg jag läst från honom, så nu är jag på ruta noll igen.
Mitt nästa steg var att ringa runt lite. Nu är stans största lackeringsfirma informerade, och har tagit mitt nummer. De lovade att ringa mig om någon kommer in med såna lister. Känns bra :)

Även verkstaden på bilfirman där jag jobbar helg är informerade.

Jag har bevakningar på blocket och tradera.

Det ska bli förbannat drygt för personen att göra sig av med det han tagit.

Har även bevakningar på tre olika volvoforums projektdelar, samt garaget.org.

Har nån stulit till sin egen bil ska det inte heller bli lätt att visa upp den.
Han påstod att han själv haft inbrott i sin bil och blivit av med flera delar.
Detta styrktes med foruminlägg han gjort bakåt i tiden, där han ber om hjälp med lagning av dessa. Ett par år gamla bilder visar t.ex. annan bakruta. Att han när han förlorade ett antal andra delar även skulle kunna ha förlorat sina lister bedömer jag som troligt faktiskt. Men kommer såklart ta en extra titt när jag ser den parkerad ;)

Men som sagt, han beskrev det på ett trovärdigt sätt utan att själv hålla på och dra upp exempel, det var jag själv som hittade hans bil på två olika sidor och matchade ihop det han sa rätt bra med det bilder visade om hur bilen förändrats. T.ex. saknades även toningen på bakrutan som funnits förut, fick han krossad ruta har han troligen bara bytt till billigast möjliga nya för att få den körbar osv.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Jämför med andra bilar som är samma[…]

Måste vara fel modell av fjäderben. Kan[…]

Dina lyktor är sönderbrända på[…]

:-) Grattis! Vad blir det nu då? :-) ID[…]