PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Agneo
Jag sökte också med ljus o lykta efter 185/70-15 efterssom dom låg närmast original rullningsdiameter! Dackonline är lite skumt för ibland kan det dyka upp dimensioner som sen försvinner igen några dagar senare! jag såg att dom hade mina däck i 185 dimension några dagar senare men nu hittar jag dom inte igen!

Däck med vit däcksrand letade jag också länge efter men fick ge upp! Det fanns ju på nåt ställe i usa men jag ville inte betala runt två tusen styck!

Tänk på att när du lägger på däcken på dessa fälgar ska dom monteras bak o fram alltså fälgen ska sättas i däckmaskinen med utsidan ner! Det fick jag dyrt erfara när jag skulle kränga på mina! =)

Bild på min bil med 5,5" fälgar och 175/70 däck finns här om nån är intresserad: http://www.garaget.org/agneo Visserligen en Pv men snarlika fälgar!

Mvh
av Volvosson
Är det 175/70 på de fälgarna på PV'n ? Isf, har du nån närbild på däck/fälg?

Kul att se. Körde själv omkring med samma stuk på hjulen på min 164 för 20 år sen.
5,5 fälgar med den sena Amazonkapslen. Tuckte den var snyggare än 164'ans kapsel.

Vilken fin PV du har! En sån läcker pärla!
Renoverade bilar i all ära, men en riktigt fin orenoverad bil är ändå charmigare.
Den där bilen verkar ju hålla museum-kvalite. Lätt att känna rädsla att nåt ska
hända med bilen om man kör med den i modern trafik. Tar bort nöjet lite.

Du har ju ett extremt snyggt reservhjul också :-)-)
av Agneo
Tack för komplimangerna om PV:n!
Jo inte för att skryta men den är faktiskt finare än många av Volvo museums bilar! :) Gäller bara att försöka hålla den i detta skicket i fortsättningen bara!
Min sambo sa när jag köpte denna att - "jag vet hur det brukar sluta: när du har gjort iordning bilen till det skicket som du brukar vilja ha på dina bilar så kommer den bli så fin att du inte vågar ställa den nånstans obevakad", Nejdå sa jag, inte denna gången! Men oj vad rätt hon skulle få! (igen) :lol:
Japp! Det är 175/70 på dom fälgarna!
Om du ger mig din mail adress så kan jag knäppa ett par närbilder på hjulen och skicka till dig om du vill!
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]