Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Idag blev alla dörrlister stulna under natten.... Helvete vad sne man blir.

Ser nån röda lister på något säljesforum eller så får ni gärna säga till. Är de i värmlandstrakten tar jag gärna en titt om de har samma skador på lacken som mina...
Tack. Jag har en tabb uppe med sökning volvo i värmland sorterat på senaste uppdatering. Kommer det upp bilder inom kort på en 740/940 med sprillans lister i närområdet kan det ju vara värt en titt i alla fall.
Peh. Hittade en som skulle skrotas på blocket igår som var rätt färg, skulle träffa släkt så jag tänkte att jag mailar imorrn(idag), nu när jag kollade så var den borta :-(O)
Eftersom jag har varit ledig två dagar har jag fört lite hobbydetektivarbete.

Jag har hittat en jag misstänker.

Jag stod parkerad natten då de stals på en gata som mynnar ut i en avstängd korsning. Enda sättet att komma till där min bil stod är om man tar en fuling genom vägverkets parkering genom en park och ålar sig lite.
Detta är inget folk som inte är bekanta med området gör, för det kräver att man vet att det går att göra så.

Antagande ett är alltså att personen känner området bra.
Antagande två är att personen inte bor där själv, eftersom det är ett relativt litet område och upptäcktsrisken skulle vara löjligt hög om man står parkerad med mina lister ett kvarter bort.
Antagande tre: en person som stjäl nåt sånt har ont om pengar och håller sig således till gratisparkering.

Jag gjorde som så att jag körde runt runt alla gratisparkeringar i området. Tittade på varje 940 och 740. Alla var rostiga och rätt dåligt efterhållna.

Sidospår som jag nu avskrivit:
Spoiler »
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås