Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40RMannen
:shock: :shock: Igår såg jag att det var fullt med torrsprickor på kamremen :oops: Fick veta att killen före den kille jag köpte bilen av sa att han hade bytt den själv å han som JAG köpte bilen av trodde på han å jag trodde på han jag köpte bilen av....ja lite rörigt men ni fattar väl. Jag trodde på han och kollade inte kamremen dum som jag var. Jag har då åkt runt på en tickande bomb hehe...vid 12.000mil ska den blivit bytt bilen har gått 17950mil nu..mmm säger då det..har bokat tid till kamrems byte å det ska gå på 3800:- då är allt inräknat som spännrullar å ja allt det. :wink:

V40 T4 98:a
Användarvisningsbild
av V40RMannen
V40RMannen skrev::shock: :shock: Igår såg jag att det var fullt med torrsprickor på kamremen :oops: Fick veta att killen före den kille jag köpte bilen av sa att han hade bytt den själv å han som JAG köpte bilen av trodde på han å jag trodde på han jag köpte bilen av....ja lite rörigt men ni fattar väl. Jag trodde på han och kollade inte kamremen dum som jag var. Jag har då åkt runt på en tickande bomb hehe...vid 12.000mil ska den blivit bytt bilen har gått 17950mil nu..mmm säger då det..har bokat tid till kamrems byte å det ska gå på 3800:- då är allt inräknat som spännrullar å ja allt det. :wink:

V40 T4 98:a
Glömde visst vattenpumpen...så lägg på ca 1000kr då är det klart! :D

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]