Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av daward
Jag har frågat på flera volvoverkstäder om var antennen sitter inne i bilen till fjärrlåset. men ingen har kunnat ge mig ett svar. Har sökt på internet efter samma information men utan resultat. Min teori går ut på att antennen är trasig, eller har hamnat snett.

Kanske finns det en samband mellan de bilar som strular. mtp utrustning och liknande.

Jag har märkt att med den nya nyckeln så behöver jag sällan trycka flera ggr för att den skall låsa upp (så länge jag är inom 3 meter) och med den får jat inte heller symtomet att den bara blinkar med bilnkerna utan att låsa upp (Som jag får med original-nyckeln)

Om det beror på utrustning (låångt skott) så är min enligt nedan.
Elhissar. (Stör?)
Elspeglar (standard?)
Lackade Backspeglar :)
Halvskinn
Delbart drag :)
Ej originalstereo (pioneer)
ECC
Farthållare :)
Mörkgrönmetallic :)
Diverse ytrost.

Förra ägaren hade Baslåda i bagaget, så det finns ju en viss risk att högtalare och sådant i övrigt inte är original.

Jaja... nog med långa skott. ngn som har andra teorier?
av JE Jr
Någon som har kommit på något nytt med den korta räckvidden?

Räckvidden på fjärrlåset till min bil är så kort så man måste stå vid dörren för att kunna låsa upp. Ibland fungerar inte ens det och man måste låsa/låsa upp med nyckel.

Väldigt irriterande, särskilt eftersom en arbetskollega har en 99:a V40 (min är från 1998) och han kan låsa utan problem över 10 meter ifrån bilen...
av Kruiser
Hade samma fel på min V40 att blinkersen på höger sida fortsatte att lysa med fast sken titt som tätt när jag låste eller låste upp.

Bytte för någon vecka sedan samtliga blinkersinsatser fram och på sidorna då glasen var spräckta eller hade släppt.
Sprutade även lite 5-56 i kontakterna när jag monterade tillbaka dem.
Efter det verkar problemet vara borta så jag hoppas på att det kan vara ett kontaktproblem?

Jag har dock riktigt dålig räckvidd på dosan, måste i princip stå och luta mig mot bilen för att det ska hända något. :(
Senast redigerad av 1 Kruiser, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av e5frog
Om antennen till larmet sitter monterad på kabel så kanske denna har oxiderat/ärgat/rostat... I handenheten så är antennen bara en kretskortsbana längs med kanten på kretskortet så den lär det väl inte bli fel på.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]